×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
توسعه زراعت چوب در کردستان
اقتصاد کلان

 

به گزارش اقتصاد کلان و به گفته مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان این تعداد نهال در قالب نهضت ملی کاشت نهال در استان کردستان کاشته خواهد شد.
شریفی پور افزود: همچنین طرح استعدادیابی زراعت چوب را در سطح استان توسط همکاران مرکز تحقیقات تهیه کردیم که به تایید مراجع علمی رسیده و پشتوانه علمی آن را داریم.
وی گفت: مناطق شناسایی شده در شهرستان‌ها توسط منابع طبیعی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای زراعت چوب فراخوان داده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان افزود: متقاضیان شناسایی شده و در همین راستا امسال تا این لحظه داوطلبانی برای کشت گونه زراعت چوب در ۲۲۰ هکتار پای کار آمده‌اند و برای کاشت این درختها، رئیس جمهور همه دستگاه‌ها را مکلف کرده و تفاهم نامه با دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و برخی دستگاه‌ها به امضا رسیده است و آمار کشت نهال توسط معاونت باغبانی در سامانه وزارت جهاد کشاورزی وارد و رصد می‌شود.

شریفی پور گفت: از سالانه سه میلیون کاشت نهال سهم کردستان، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال زارعت چوب است که در حاشیه رودخانه‌ها و اراضی مستثنیات اشخاص کشت می‌شود.
وی افزود: جهاد کشاورزی عرصه چهار هکتاری کنار نهالستان گریزه سنندج دارد که آن را برای تولید نهال تعهد داده شده، به مدت چهار سال در اختیار منابع طبیعی گذاشته است و از سویی مرکز تحقیقات هم عرصه بسیار خوبی در کنار نهالستان گریزه دارد و قول مساعد داده در صورت نیاز از آنها کمک بگیریم و شاید از تولید سه میلیون نهال فراتر برویم.

خبر اقتصاد کلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.