×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
توافق شورای شهر سنندج بر افزایش ۵۰ درصدی کرایه‌ تاکسی
اقتصاد کلان

به گزارش اقتصادکلان، جبار زندی، امروز _چهارشنبه پانزدهم فروردین_ در جلسه کمیسیون بودجه شورای شهر سنندج که با حضور اعضای شورای شهر و نماینده تاکسی‌داران در راستای بررسی میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی در این شهر برگزار شد، اظهار کرد: توافق اعضای شورای شهر سنندج در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی به‌طور میانگین ۵۰ درصد، بر اساس شرایط نرخ تورم در جامعه صورت گرفته است.

وی افزود: آنچه مسلم است ما باید در بخش حمل‌ونقل عمومی ملاحظاتی داشته باشیم چرا که تاکسی متعلق به رانندگان است و تمام هزینه‌ها از جیب آن‌ها پرداخت می‌شود و هیچ نوع حمایت و امکان ارائه یارانه به رانندگان تاکسی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر سنندج، نوسازی ناوگان تاکسیرانی را یکی از راه‌های برون رفت تاکسی‌داران فرسوده از هزینه‌های هنگفت دانست و ادامه داد: سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری سنندج درصدد باشد تا با رایزنی‌های لازم این امکان را فراهم کند که تسهیلات بلندمدت به تاکسی‌داران اعطا شود که این مهم، علاوه بر آسایش و امنیت خدمت‌رسانی، مرهمی بر هزینه‌های اضافه آنها خواهد بود.

زندی بر احیای خط تاکسی و طرح ترافیک در راستای جلوگیری از ورود خودروی شخصی به هسته مرکزی شهر تاکید کرد و از مسئولان مربوطه خواست این مهم را پیگیری و اجرایی کنند.

وی در ادامه از افزایش چند دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: تقویت و توجه به ناوگان حمل‌ونقل عمومی باعث می‌شود تا روند جابه‌جایی همشهریان و خدمت‌رسانی به آن‌ها بهتر شود که این خود باعث می‌شود گرایش همشهریان به استفاده از خودروهای شخصی کمتر شده و شاهد بار ترافیکی کمتری باشیم.

به گزارش ایمنا، مبلغ پیشنهادی افزایش کرایه تاکسی که امروز مورد توافق اعضای کمیسیون بودجه شورای شهر قرار گرفت، به کمیته انطباق فرمانداری سنندج ارسال خواهد شد تا پس از بررسی مجدد، مبلغ نهایی مصوب و اعلام عمومی شود

خبر اقتصاد کلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.