×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024
بهره‌برداری چندین طرح عمرانی و خدماتی در بیجار

به گزارش اقتصادکلان، همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر، شهرستان بیجار مقصد ۱۲۵ مین سفر استاندار کردستان بود و امروز در سفری یک روزه، چندین طرح عمرانی و خدماتی را در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

اسماعیل زارعی‌کوشا، در ابتدای سفر به همراه جمعی از مدیران استانی و شهرستانی با حضور در گلزار شهدای این شهر با نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

افتتاح ۱۷ طرح گازرسانی در شهرستان بیجار

در ادامه سفر، افتتاح و بهره برداری از طرح‌های گازرسانی به واحدهای صنعتی، روستایی و ساختمانی در شهرستان بیجار  با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال با حضور استاندار کردستان انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در این مراسم، با بیان اینکه در قالب این طرح‌ها، روستاهای خیرآباد، مخور، علی سرخ، سبزوار و چهل امیران گوگ تپه به شبکه گاز متصل شدند اظهار کرد: امروز پایان گازرسانی به روستاهای کردستان اعلام می شود و ۲۳۳ روستای بیجار از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

وی از اجرای هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در بیجار خبر داد و گفت: ضریب نفود گاز طبیعی کشور خصوصا در بخش روستایی ۸٦ درصد است اما این شاخص در استان کردستان ۱۰۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با تاکید بر اینکه در طول ۲ سال گذشته هزار و ۲۴۰ واحد صنعتی به شبکه گاز سراسری متصل شده‌اند، گفت: با گازرسانی به این واحدها، ۴۸ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت مایع صرفه جویی شده است.

افتتاح طرح آبرسانی به روستای چنگیز قلعه

استاندار کردستان در ادامه سفر خود به دیار گروس، با حضور در روستای چنگیز قلعه طرح آب‌رسانی به این روستا را افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان در این مراسم اظهار کرد:  برای آبرسانی به این روستا پنج هزار و ۶۰۰ متر شبکه انتقال و ۲ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت سه لیتر بر ثانیه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

محمد فرهاد با تاکید بر اینکه این طرح ۹۰۰ نفر جمعیت را تحت پوشش قرار داده است، گفت: با اجرای این طرح آب شرب پایدار روستای چنگیزقلعه تامین شده است.

استاندار کردستان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از شرکت آبفا برای تامین آب شرب این روستا، بر لزوم رفع مشکل آنت دهی تلفن همراه و پوشش صدا و سیما در این روستا تاکید کرد.

زارعی کوشا ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت های لازم و توسعه پایدار در روستاها بکار می گیرد.

بهره‌برداری ساختمان انتقال خون بیجار

ساختمان انتقال خون بیجار با ۱۰ میلیارد ریال هزینه سومین پروژه افتتاح شده توسط استاندار کردستان بود.

مدیرکل انتقال خون کردستان در آیین بهره‌برداری از این طرح، ساخت این مرکز را ضروری خواند و اظهار کرد:  برای احداث این مرکز ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است که از این رقم، چهار میلیارد آن توسط دانشگاه علوم پزشکی کردستان و ۶ میلیارد ریال نیز از محل کمک خیرین تامین شد.

محمدسعید کریمیان با بیان اینکه در حال حاضر این مرکز در هفته یک روز به مردم این شهر خدمات ارائه می دهد عنوان کرد: برای ارائه خدمات کامل در هفته نیاز به جذب هشت پرسنل داریم که در این صورت، هر روز به مردم خدمات ارائه خواهد شد.

بهره‌برداری از طرح تعریض محور بیجار- همدان

امروز همچنین با حضور استاندار کردستان، طرح تعریض محور ییجار – همدان به بهره برداری رسید.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در آیین افتتاح این طرح اظهار کرد: این طرح ۵.۵ کیلومتر طول دارد و برای اجرای آن ۲۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

فرزاد حسنی ادامه داد: این طرح شامل ۸۰۰ متر زهکشی و تعریف ۶ دهنه پل بود که با اجرای آن، ترافیک این مسیر روان و امن خواهد شد.

رسانه خبری  اقتصاد کلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.