×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
تبدیل ۲۳۰۰ هکتار اراضی دیم به آبی در منطقه کلاترزان

پیمان اسکندری در حاشیه سفر استاندار کردستان به منطقه کلاترزان و حضور در شهر شویشه، در گفتگو با خبرنگار اقتصادکلان، اظهار کرد: درحوزه بخش کلاترزان پایاب سد آزاد، بر اساس پروژه مشترکی که میان وزارت نیرو و جهاد کشاورزی بوده، ۲۳۰۰ هکتار از اراضی دیم منطقه کلاترزان به آبی تبدیل شده که از این میزان ۱٤۰۰ هکتار به باغ تبدیل شده است.

وی افزود: خوشبختانه به واسطه ایجاد ۱٤۰۰ هکتار باغی که در این منطقه، برای ۱٤۰۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته و حدود ۳۵ هزار تن محصولات باغی به تولیدات بخش کلاترزان اضافه می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی اذعان کرد: پیش‌بینی می‌شود که با این حجم از تولید محصول در منطقه، بحث صنایع تبدیلی، حمل و نقل، لجستیک و سرمایه‌گذاری‌های دیگری نیز صورت بگیرد.

اسکندری با بیان اینکه، بحث چاله کنی، طراحی، تحویل نهال یارانه‌دار توسط جاده کشاورزی انجام شده است، تصریح کرد: تعاونی‌های این منطقه فعال هستند و برای ادامه فعالیتشان از آنها‌ حمایت خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه با توجه به هدف‌گذاری که در پایاب سد آزاد داریم این مساحت به ۳۳۰۰ هکتار افزایش پیدا می‌کند، گفت: غیر از هزینه‌کرد‌های سد که توسط وزارت نیرو انجام شده، ۱۳۷ میلیارد تومان بابت شبکه‌های فرعی در این منطقه، توسط سازمان جهاد کشاورزی هزینه شده وامیدواریم موجب رونق و توسعه منطقه کلاترزان شود.

اقتصاد کلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.