×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
حمل و بکارگیری غیرقانونی سلاح سرد و گرم جرم محسوب می‌شود

به گزارش اقتصادکلان،بهادر اسدی عصر امروز در دومین جلسه علت‌شناسی و ارائه راهکارهای پیشگیرانه در جرائم مرتبط با سلاح گرم و مهمات غیرمجاز (قاچاق، حمل، نگهداری، خرید و فروش) اظهار کرد: استفاده از سلاح گرم از جمله جرائمی است که موجب مختل‌شدن نظام عمومی و امنیت جامعه می‌شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان تصریح کرد: حمل و بکارگیری غیرقانونی سلاح سرد و گرم، هر ساله باعث بروز اتفاقات ناخوشایندی در سطح کشور می‌ش د که بعضاً خسارات جبران‌ناپذیر مادی و معنوی زیادی به همراه دارد.

اسدی با اشاره به اینکه این جرم در شهرستان سنندج کمتر رخ می‌دهد و بیشتر در شهرهای مرزی شاهد ارتکاب این قبیل جرائم هستیم، افزود: لازم است با پرداختن به این موضوع و ارائه راهکارهای موثر، تلاش کرد تا آمار ارتکاب به این جرم را کاهش داد و حتی‌الامکان از وقوع آن جلوگیری کرد چرا که پیشگیری از جرم همیشه موثرتر از اعمال کیفر بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه جرم حمل غیرقانونی سلاح و مهمات از جمله جرائمی است که کشف آن به شدت کار سخت و زمانبر است، ارائه راهکار برای پیشگیری از وقوع چنین جرمی نیز کار مشکلی است و نیازمند به کارگیری روش‌هایی است که بتوان از طریق فرهنگ‌سازی بنیادین مانع از وقوع این جرم شد.

اسدی اظهار کرد: همراه داشتن سلاح به طور ذاتی به هر انسانی حس قدرت، برتری و امنیت داده و همین مسئله باعث ایجاد علاقه نوع بشر به این وسیله شده است و از بین بردن این علاقه‌مندی نیازمند آسیب‌شناسی عمیق و فرهنگ‌سازی در سطح اجتماع به صورت فردی و گروهی است.

وی افزود: با توجه به رشد کشفیات اسلحه و مهمات در کشور، به‌ویژه در استان‌های مرزی، به عنوان خطر بالقوه، ضرورت دارد کار منسجم و در عین حال ویژه صورت گیرد و تدابیر پیشگیرانه‌ لازم طراحی و برنامه‌ای منسجم و مدون پیشنهاد داده شود.

اسدی در پایان از دستگاه‌های ذیربط خواست، راهکارهای خود را پیشنهاد دهند و مراجع انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و قضایی، ساز و کارهای پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده و گزارش مربوطه به موقع به این معاونت اعلام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.