×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
جای خالی آموزش در نمایشگاه بین المللی گردشگری سنندج
نوید زمانی استاد دانشگاه و فعال حوزه اکوتوریسم

به گزارش اقتصادکلان، علیرغم پیشرفت نسبی گردشگری استان کردستان در چند سال اخیر، آموزش گردشگری نه تنها مورد توجه و حمایت نبوده بلکه بیش از پیش مورد بی مهری و کم توجهی قرارگرفته است. نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت با حضور٧ کشور خارجی شامل ترکیه، رومانی، عراق، هند، بلاروس، روسیه و آذربایجان از دوم تا هفتم آبان سال جاری در سنندج برگزار شد. این رویداد را می توان از نظر استقبال اقشار مختلف گردشگری و حضور سایر کشورها اتفاقی موثر و نقطه عطفی در صنعت گردشگری استان قلمداد کرد و از مسئولان و برگزارکنندگان کمال تشکر را داشت اما نکته قابل توجه عدم حضور بخش آموزش گردشگری در این رویداد است؟!!!

این در حالی است که حتی پوست و زیبایی، طب سنتی و داروهای گیاهی هم صاحب غرفه و پاویون بودند

باتوجه به اینکه آموزش نیروی انسانی از مقدمات و ضروریات رشد صنعت گردشگری است و درصد افراد آموزش دیده در بخش گردشگری استان پایین تر از میانگین کشوری است جای سوال است که هیچ غرفه و پاویونی به بخش آموزش گردشگری اختصاص داده نشده بود؟!.

استان کردستان به دلیل مرز مشترک و اشتراکات فرهنگی با کشور عراق و همچنین پتانسیل های بالای توسعه طبیعتگردی و فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی می تواند در این حوزه تولید اشتغال کرده و شرایط حضور گردشگران خارجی و ورود ارز به کشور را فراهم کند.  قدم اول این مهم با آموزش نیروی انسانی که شالوده ی هر صنعتی است آغاز می شود اما تاکنون عزم راسخی برای توسعه بخش آموزش گردشگری وجود نداشته است.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.