×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی راه برون‌رفت مشکلات اقتصادی کردستان

به گزارش اقتصادکلان، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه چهارشنبه در نشست با جمعی از مدیران و کارکنان بانک سپه کردستان، رعایت اصول مشتری مداری و اهمیت پاسخگویی مطلوب به مشتریان در ارتقای جایگاه بانک را یکی از مولفه‌های مهم حرفه بانکداری دانست و اظهار کرد: به پشتوانه حمایت مردم، سرمایه گذاران و تلاش کارکان بانک‌ها در استان می‌توان، پروژه‌های مهمی در حوزه‌های مختلف را عملیاتی کرد.

وی تکریم ارباب رجوع در بانک‌ها را عامل مهمی در جذب سرمایه‌گذاران برشمرد و افزود: تکریم مشتریان و جلب رضایت ارباب رجوع از جمله مهمترین رسالت کارکنان بانک است.

استاندار کردستان یادآور شد: حمایت بانک سپه از طرح‌های سرمایه‌گذاری شده در استان، نشان از خدمت صادقانه به مردم در شرایط کنونی است.

زارعی کوشا با اشاره به فعالیت‌هایی که در حال حاضر در زمینه‌های متعدد در استان در حال انجام است، گفت: کردستان محروم نیست بلکه دارای مردمانی خوب، شکیبا، قانع و ولایت مدار با انبوهی از مواهب عظیم خدادادی است، لذا وظیفه ما مدیران و مسوولین استفاده از بیشترین ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت بیشتر استان است.

وی ادامه داد: کردستان با توجه به ظرفیت‌های موجود از دوران قبل از انقلاب تاکنون به دلایل مختلف از جمله جنگ تحمیلی و محرومیت‌های مزمن، آنگونه که باید و شاید نتوانسته از ظرفیت و پتانسیل موجود و منابع بی نظیر خدادادی، بهترین بهره‌مندی را کسب کندو فرصت‌های زیادی را از دست داده است.

استاندار کردستان راهبرد خود از ابتدای خدمت در این استان را جلب توجه ویژه دولت به کردستان بیان کرد و افزود: تاحدودی این مهم محقق شده و به لطف خداوند متعال در این زمینه موفق شده ایم.

زارعی کوشا با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کلان طرحهای عمرانی استان فعال و منتج به نتیجه شده است، یادآور شد: هنگام شروع به کار دولت سیزدهم طرح راه‌آهن بعد از گذشت ۱۸ سال عملیات ساخت آن تنها ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در یک سال گذشته پیشرفت فیزیکی با عملیات جهادی این طرح مهم ریلی، به ۹۶ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طرح راه‌آهن که از سال ۱۳۸۵ کلنگ زنی شده بود به دلیل کمبود اعتبارات و وضعیت بودجه متوقف شده و فعال کردن آن کار سختی بود، افزود: تاکنون از مجموع اعتبارات سفر رییس جمهور به استان یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت زیر ساخت برای اجرای طرح پرداخت شده است که به یاری خداوند تا پایان مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار کردستان با بیان اینکه در روند طرح راه‌آهن همدان-سنندج، در طول یک سال، معادل ۱۵ سال بودجه جذب کرده‌ایم، ادامه داد: پایان تنش آبی راهبرد دولت در کردستان است آنگونه که اتمام طرح های آب‌رسانی در استان طی یک سال اخیر با موفقیت انجام شده و توانستیم مشکلات و مطالبات مردم در این حوزه را که از سال ۱۳۹۲ با آن مواجه بودند، بعد از یک سال مرتفع کنیم.

زارعی کوشا از رشد ۱۰ پله‌ای کردستان در بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: سال گذشته کردستان در قانون بودجه در ردیف ۲۴ کشور قرار داشت، اما امسال به رتبه ۱۴ رسیده و توانسته‌ایم سهم بیشتری از بودجه را به خود اختصاص دهیم.

وی یادآور شد: نه تنها به عنوان نماینده دولت در استان بلکه به عنوان یک کردستانی شهادت می‌دهم که در تمام ارکان، دولت مشتاق هستند که در کردستان کارهای زیادی در زمینه‌های مختلف انجام شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه همه ما موظیفم از همه فرصت‌ها بهترین استفاده‌ها را ببریم، از مجموعه کارکنان بانک سپه که نقش بسیار بزرگی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی در استان و کمک به جذب سرمایه گذاران واقعی دارند، قدردانی کرد.

زارعی کوشا در پایان این نشست از خانواده شهدای کارمند بانک سپه با اهدای لوح تقدیر، تجلیل کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.