×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
کاهش۱۶ درصدی مبادلات مرزی کردستان به دلیل سختگیری‌های گمرکی

به گزارش اقتصادکلان، علی نوری روز سه‌شنبه، چهارم مهرماه_ در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان اظهار کرد: لازم است درآمد معابر مرزی به امر اشتغال اهالی شهرستان‌های مرزی اختصاص یابد تا شاهد ایجاد توسعه و اشتغال پایدار در این شهرستان‌ها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بازگشایی معابر در راستای توسعه شهرستان‌ها اتفاق خواهد افتاد، افزود: در بسته پیشنهادی مبادلات مرزی استان کردستان که برای هیئت وزیران و رئیس جمهور ارسال می‌شود، توجه به امر اشتغال و توسعه پایدار در شهرستان‌های مرزی مورد تاکید قرار گرفته است و منابع و درآمدهای مرزی نیز باید در خود استان‌های مرزی هزینه شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان در ادامه خواستار تسهیل امور در گمرک باشماق مریوان شد و گفت: مرز باشماق مریوان ۱۸ درصد کاهش در تناژ و ۱۶ درصد کاهش در مبادلات مرزی داشته است که یکی از دلایل آن سختگیری‌هایی است که در این گمرک برای تجار لحاظ می‌شود و موجب نارضایتی آن‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی نسبت به استان کردستان سابقه کمتری در مبادلات مرزی دارد، تصریح کرد: مبادلات مرزی استان آذربایجان غربی برخلاف استان ما افزایش یافته و استقبال از مرز تمرچین این استان نیز بیشتر شده است، چون امور را برای تجار تسهیل می‌کنند، در صورتی که قوانین در همه جا یکسان است.

نوری خاطرنشان کرد: اعضای شورای مبادلات مرزی استان تا پایان هفته جاری پیشنهادات خود را در سه حوزه مدیریت معابر، ارزش‌گذاری و هزینه‌کرد درآمدهای حاصل از عوارض به این شورا ارسال کنند.

۸۷ هزار نفر در شعاع ۲۰ کیلومتری مرزهای کردستان سکونت دارند

بختیار خلیقی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر ۸۷ هزار نفر از مردم استان در شعاع ۲۰ کیلومتری مرزهای کردستان سکونت دارند.

وی افزود: بازگشایی معابر مرزی در کردستان دستور رئیس جمهور و از مطالبات به حق مردم استان است که مسئولان به طور جدی پیگیر آن بوده و برای اجرای این مهم چشم انتظار ابلاغ دستورالعمل آن هستند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.