×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024
روشنگری در حوزه دفاع مقدس متناسب با فضای فکری جوانان انجام شود

به گزارش اقتصادکلان، مهدی رمضانی صبح امروز یک‌شنبه ۱۹ شهریورماه جاری در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، با اشاره به اسناد بالادستی و فرمایش مقام معظم رهبری اظهار کرد: دفاع مقدس یک گنج است ما از این گنج تمام ناشدنی کم بهره گرفته ایم و مغفول مانده است.

وی با اشاره به گذشت قریب به پنج دهه از عمر انقلاب اسلامی، تبیین و تشریح دفاع مقدس با ابداع و خلاقیت برای نسل آینده را مهم بیان کرد و گفت: در برگزاری نشست‌ها و سخنرانی های تکراری در ویژه برنامه های دفاع مقدس باید فاصله گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: در ویژه برنامه‌های این ایام باید به سمت افراد و اقشاری برویم که جنگ را ندیده و تجربه نکرده اند و با موضوع دفاع مقدس بیگانه هستند.

رمضانی با بیان اینکه متناسب با فضای فکری جوانان و نوجوانان باید تولید محتوا انجام شود ادامه داد: جوانان دهه ۷۰ به بعد با دوران جنگ تحمیلی غریبه هستند لذا یادآوری خاطرات آن دوران در قالب بیان جملات تاثیر گذار، فیلم، عکس و کتاب نقش بارزی در تشریح دفاع مقدس ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از هفت هزار زن شهیده کشور ۵۴۶ زن شهیده مربوط به استان کردستان است و مغفول مانده‌اند، لذا بایستی در این حوزه کار کرد و به این ظرفیت های ارزشی بیش از پیش پرداخته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: دانشگاه ها باید پروژه های متفاوت در مورد دفاع مقدس داشته باشند و برنامه نو در این خصوص از سوی صاحبان فکر و اندیشه به ویژه جامعه دانشگاهی ارائه شود همه در این حوزه مسئول هستند و باید با تمام توان و قدرت پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: باید از هفته دفاع مقدس برای تبیین و روایتگری واقعیت هایی که در آن دوران بر ملت ایران گذشت بیشترین بهره را بگیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اذعان کرد: ، نام گذاری خیابان ها با عنوان شهدا ارزشمند است اما پیرامون آن شهید مطالبی که بیانگر زندگی و سرگذشت آن شهیدباشد باید مطلب و اطلاع رسانی هم صورت بگیرد.

وی در خصوص تشیع و تدفین پیکر شهدای گمنام گفت: عطر وجود شهدا امنیت آفرین است و در جامعه معنویت ایجاد می کند این آمادگی در استان برای استقبال و بدرقه این شهدای عزیز وجود دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ۲۵ شهید تازه تفحص شده در کردستان و آذربایجان غربی همزمان با هفته دفاع مقدس در استان تشییع و به تهران منتقل می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.