×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024
دولت سیزدهم اهتمام جدی به توسعه تعاونی‌ها دارد

به گزارش اقتصادکلان، فرزاد پیشکاری روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر کردستان در سنندج اظهار کرد: سند توسعه بخش تعاون از ابتدای سال ۱۳۹۲ اجرایی نشده بود و مورد بی‌توجهی دولت‌های قبل واقع شده بود، درحالی که دولت سیزدهم این سند را اصلاح و در فروردین ماه امسال به تصویب رساند که منجر به توسعه بخش تعاون در اقتصاد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز تعاون و تعاونی‌ها می‌تواند به اشتغالزایی، فقرزدایی و توسعه اقتصادی کمک بسیار زیادی کند، افزود: اگر بخواهیم در اقتصاد به جایگاه والا برسیم باید نسبت به توسعه تعاونی‌ها و کارهای مشارکتی اهتمام بورزیم و به قشر جوان کارهای تیمی آموزش داده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: باید فرهنگ تعاون و کارهای مشارکتی در آموزش پرورش و جامعه تببین تا حس مسوولیت پذیری و اقتصاد تعاونی نهادینه شود و در کشور ما این ظرفیت در ابعاد مختلف وجود دارد.

پیشکاری تاکید کرد: نخبگان و دانش پژوهان در بحث اعتمادسازی تلاش کنند و باید با توسعه تعاونی‌ها، دلالی را که آسیبی برای اقتصاد کشور است، کمرنگ کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ۲ هزار و ۸۰ تعاونی با ۱۹۰ هزار عضو و اشتغالزایی برای ۱۸ هزار نفر، در کردستان فعالیت دارد.

حبیب الله عمرانی مدیر شعب بانک توسعه تعاون کردستان هم در این آیین گفت: امسال این بانک در حوزه مشاغل خانگی ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات و در حوزه اشتغال پایدار روستایی هم ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد.

در پایان این آیین از تعاونی‌های برتر کردستان با اهدای تندیس و لوح تقدیر شد.

از اول تا هفتم شهریور به هفته تعاون نامگذاری شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.