×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024
رسانه‌های کردستان در ارائه تاریخ استان ضعیف عمل‌ کرده‌اند

به گزارش اقتصادکلان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی شامگاه  روزدوشنبه در نشست با خبرنگاران کردستان، که به مناسب روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه خبرنگار با حس دلسوزی خود باید درصدد حل مشکل باشد، اظهار داشت: نوشتن هنر است و به همین دلیل در نگاه من خبرنگاران در گروه نخبگان تاثیرگذار جامعه، جای دارند.

وی با انتقاد از اینکه تعداد مقالات تولیدی در استان کم است و باید تقویت، بروز و جدید شود گفت: با توجه به ظرفیت استان نشریه در مورد ورزش فیلم، تئاتر نیز ضعیف است و جا دارد که در این زمینه بیشتر کار شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تاکید بر اینکه مطالب کم گفته شود اما قوی و پرمحتوا باشد چه بسا که ننوشتن مطلب از بیان مطلب ضعیف بهتر است افزود: در ارائه تاریخ کردستان نشریات استان ضعیف عمل‌ کرده‌اند در حالیکه مطالب خاص و ناب در این خصوص، زیاد است.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پاسخ به خبرنگار اقتصاد کلان مبنی بر اینکه دور نمای جایگاه اقتصادی استان کردستان در کشور با توجه به طرح های توسعه ای در حوزه صنایع؛ معادن و تجارت و همچنین کشاورزی را چگونه می بینید؟ موانع  توسعه استان کردستان کدام موانع هستند؟ عنوان کرد: کردستان ذخایر  زیادی در حوزه کشاورزی، آب، صنایع و معادن دارد و نمی‌توان منکر آن شد اما متاسفانه در این‌ سال‌ها و در دولتهای مختلف، اتفاقاتی افتاده که نباید می افتاد، همچنانکه از سال ۹۲ به دلایل مختلف بخش عمده‌ای از مرزهای تجاری ما بسته شد و کولبری جای آن را گرفت.

وی با اشاره به تعطیلی واحدهای بزرگ استان همچون ذوب آهن قروه و نساجی کردستان گفت: به منظور رفع مشکلات این  واحدها با کمک های فکری در کنار دولت هستیم.

حجت الاسلام پورذهبی در ادامه به مسئله بیکاری در استان اشاره و اذعان کرد: حدودا ۳۰ هزار خانم سرپرست خانوار در استان داریم که به منظور جلوگیری از بروز برخی از آسیب‌های اجتماعی به طرح‌های کارآفرینی و ایجاد اشتغال در راستای توانمندسازی آنان نیاز است.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: بازگشایی مرز، راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی، بازگشایی واحدهای راکد تولیدی و راه‌اندازی صنایع جدید در استان زمینه رونق اقتصادی در سطح بالایی فراهم می‌سازد.

وی وجود صنایع راکد، ایجاد ظرفیت در حوزه صنعت، بازگشایی هدفمند مرز را از مولفه‌های مهم در توسعه و رونق اقتصاد استان خواند و بر توجه ویژه بر این مولفه‌ها تاکید کرد.

دریافت زکات و هزینه‌کرد آن کاملا شفاف است

حجت الاسلام پورذهبی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات در سطح استان و انتشار مطالبی پیرامون این موضوع در رسانه‌ها، عنوان کرد: بودجه کمیته امداد در کردستان ۲ هزار میلیارد تومان است و ۵۲ میلیارد تومان فقط زکات است که شامل غلات، مال‌التجاره، مستحبی، فطره و کفاره می شود و نحوه هزینه‌کرد آن به صورت کاملا شفاف وجود دارد.

وی در تکمیل سخنان خود با بیان اینکه از این میزان ۳۵ میلیارد تومان زکات فطره بود که توسط خود مردم به فقرا داده می‌شود و تنها  وظیفه کمیته امداد ثبت این مبلغ است، گفت:  زکات غلات سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود و اسناد  محل هزینه‌کرد آن کاملا مشخص است، ضمن اینکه زکات مال التجاره هم هفت میلیارد تومان بود.

حجت الاسلام پورذهبی در ادامه به آتش سوزی جنگل های مریوان اشاره کرد و گفت: حریق در جنگل‌های استان در سال‌های گذشته نیز اتفاق افتاده است و  نسبت دادن آتش سوزیهای مریوان به نهادی انقلابی شاید کم لطفی و کم توجهی باشد، چراکه در این شرایط هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند که کشوری جنگل‌های خود را آتش بزند و بحران ایجاد کند و آنچه در این میان قابل تقدیر است حضور لحظه به لحظه ستاد بحران استان برای اطفای حریق است.

نماینده ولی فقیه در کردستان به اتفاقات سال گذشته و موج‌آفرینی از یک اتفاق و ایجاد خسارت جانی و مادی و از همه مهمتر خسارت فکری ناشی از آن گریزی زد و افزود: کردستان از استانهایی بود که کمترین آسیب مادی را دید و می شد با گفت و گو آسیب‌ها را کمتر کرد ولی برخی گروههای مخالف، حاضر به هیچ گفت و گویی نشدند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تاکید بر اینکه خط‌مشی ما در قبال تحرکات دشمنان، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است و امسال فضای تبیینی‌ بهتری برای روشنگری داریم افزود:  هدف دشمن در اغتشاشات سال قبل، حجاب و عفاف بود و نگاه بنده به حوزه حجاب، نگاه انسانی، نگاه شهروندی و‌ نگاه حقوقی است که باید نسبت به افراد در حوزه حجاب وجود داشته باشد و با گفتمان و تبیین شفاف‌سازی صورت پذیرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران با اشاره به اینکه در هیچ انتخاباتی در استان کردستان شرکت نخواهم کرد، عنوان کرد: استراتژی و راهبرد اصلی، باز شدن بیشتر فضا برای تنوع و تکثر داوطلبان انتخاباتی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه  در همین زمینه از حضور نیروهای توانمند و کارآمد در عرصه انتخابات استقبال می کنیم و هر کس بتواند تنور انتخابات را داغ کند، باید ورود کند، تصریح کرد: امسال، سال خاصی بعد از وقایع پارسال است و علاوه بر آن در دور قبل انتخابات نیز با کرونا مواجه بودیم و برای همین می طلبد که امسال مردم بیشتر مشارکت کنند.

انتهای پیام/ ثریا صلواتی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.