×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
حساب‌های بانکی معدن طلای زرکوه به کردستان منتقل شد

به گزارش اقتصادکلان به نقل از ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در نشست استانی با مخترعان، نخبگان و کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات به همت شرکت اندازیار هوشمند کار فردا، با استقبال از موضوعات مطرح شده توسط حاضران، اظهار کرد: وجود ایده‌های سازنده نخبگان، ظرفیت مناسبی برای گره گشایی از مشکلات و هموار کردن مسیر توسعه استان است.

وی با بیان اینکه یکی از مضیقه‌های عمده کردستان عدم تناسب منابع و مصارف بانکی است، افزود: کل منابع بانکی استان ۶ دهم منابع بانکی کشور است و این باعث شده تا مخترعان، تولید کنندگان و کارآفرینان استان گرفتار رفت و آمد بانکی شوند و رفع ین معضل این باید در سطح کلان انجام شود.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه عمل به مسوولیتهای اجتماعی نیز می تواند بخش مهمی از محرومیت و محدودیتهای استان را کم کند، ادامه داد: ظرفیت‌سازی لازم در این زمینه انجام نشده و ماههاست که پیگیر انتقال حساب صنایع و معادن بزرگ به استان هستیم و این حق مردم است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه شرکتهای بزرگی همانند پتروشیمی، صبانور و لاستیک بارز که انگشت شمار هستند، هنوز در این زمینه اقدام قابل توجهی انجام نداده اند بار دیگر تاکید کرد: این شرکتها اگر همچنان مصر به استفاده از ظرفیت استان بدون منفعتی برای مردم باشند، صنایع خود را به همان محلی ببرند که حسابهایشان آنجاست.

نماینده عالی دولت سیزدهم در کردستان ادامه داد: رنجیره فولاد استان اگر شکل بگیرد، محدودیتهای مالی را تا حدودی برطرف می کند.

وی با بیان اینکه منکر وجود محدودیت و مشکلات نیستیم، یادآور شد: با همفکری و همدلی می شود بسیاری از مشکلات را از پیش رو برداشت.

استاندار کردستان بر استمرار نشست و جلسات با نخبگان و صاحبنظران تاکید کرد و افزود: دامنه این نشست باید گسترده شده و گروهها و افراد نخبه تاثیرگذار دیگر نیز در آن حضور یابند تا در همه حوزه‌ها همفکری شود.

زارعی کوشا اضافه کرد: در ساختار اداری استان، وظیفه اصلی برخی ادارات و دستگاههای اجرایی ایجاد تسهیلگری و تدارک بستر برای تولید است که در حوزه نخبگانی، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان، دانشگاهها و مجموعه های آموزش عالی به عنوان حامی و سازمانهای صمت و جهاد کشاورزی هم از بهره برداران ایده ها و تولیدات نخبگان هستند و باید مدلی برای ارتباط مستمر این دستگاهها تدوین شود.

استاندار کردستان خواستار تقویت نقش دبیرخانه‌ای این نشست با برنامه ریزی روشن و مشخص شد و با اشاره به انتقاد نخبگان در پرداخت وام تبصره ۱۶ و ۱۸، گفت: وام تبصره ۱۶ و ۱۸ از مشکلات و مباحث اصلی استان است که در جلسه آتی هیات دولت مطرح و پیگیر آن خواهیم شد.

وی با اشاره به طرح موضوعی از سوی یکی از نخبگان حاضر درباره راه اندازی مرکز تحقیقات سرطان با استفاده از هوش مصنوعی و نانو، از آن به عنوان ایده بسیار خوب نام برد و افزود: مرکز تحقیقات دانشگاه علوم‌پزشکی و پارک علم و فناوری تفاهم نامه ایجاد این مرکز را امضا و به سرعت وارد فاز اجرایی کنند.

زارعی کوشا، نخبگان را عامل جهشی کمک به پیشبرد اهداف دستگاههای اجرایی برشمرد و افزود: تغییر الگوی کشت در استان از مهمترین اهداف بخش کشاورزی است که ایده های نخبگان این بخش می تواند راهگشا و کارساز باشد.

وی از نخبگان برای حضور در جلسات شورایی استانداری دعوت کرد تا در نشستهای تخصصی حضور داشته باشند.

در این نشست از نخبگان و مخترعان حوزه فناوری اطلاعات قدردانی شد.

کردستان حدود ۴۰۰ نخبه و مخترع دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.