×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024
تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کردستان در الویت کاری دولت سیزدهم

به گزارش اقتصاد کلان، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه روز شنبه در دیدار با نمایندگان اقشار مختلف مردم شهر قروه اظهار داشت: این دولت بر خلاف ادبیاتی که در گذشته بر کلنگ‌زنی مبتنی بود، تمام سعی و تلاش خود را برای تکمیل طرحهای نیمه‌تمامیکه برخی بصورت ناقص و ناتمام با عمر ۲۰ سال افتتاح شده است، خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نگاه دولت به کردستان را در صورت پیگیری مطالبات، گشایشی و توسعه‌ای است، گفت: انگیزه لازم در این باره وجود دارد و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نخواهد شد.

زارعی‌کوشا در ادامه با بیان اینکه قروه دارای مزیت‌های فراوان در منابع خدادادی، طبیعی و هم در منابع انسانی است، گفت: استعداد نیروی انسانی از همه مواهب دیگر ارزشمندتر است و باید استعدادهای شهرستان به فکر باشیم.

زارعی کوشا اضافه کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف در کنار طرحهای اقتصادی و عمرانی، مسوولیت تربیت جوانان را برای مدیریت متعهد آینده بر عهده داریم؛ بنابراین رویه متعهدانه و مسئولانه اقشار مردم باید در بین مسئولان هم تسریع یابد.

استاندار کردستان با بیان اینکه بیشترین کم کاری در کردستان را در حوزه سرمایه‌گذاری منابع انسانی است، تصریح کرد: بیشتر از مواد خام معدنی و کشاورزی، استعدادهای سرشار استان از دست رفته است.

وی از آبیگیری سد ژاوه در سال آینده با برطرف کردن مشکلات زیست محیطی خبر داد و افزود: ۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی از دیم به آبی تبدیل می شود و تخصیص آب از سد تالوار به استان به سه و نیم برابر رسیده است.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه سامانه انتقال آب از سد قوچم به قروه و دزج قرار بود اسفند ۱۴۰۳ به پایان برسد گفت: این طرح بصورت جهادی پیگیری می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

استاندار کردستان افزود: ذوب آهن قروه که از سال ۹۰ تعطیل و ۵۵۰ شغل مستقیم از دست رفت، امروز در حال احیا است و قدم به قدم با سرمایه‌گذار در حال حرکت هستیم تا کار جایی گیر نکند.

وی بر تشکیل اتاق ‌های فکر و هیات‌های اندیشه به منظور ترویج الگوها، افزود: برای استفاده از رویکردهای مردمی، مجموعه‌های مشورتی و همفکری با حضور نمایندگان اقشار در شهرستانها به عنوان مشاور فرماندار منصوب شوند که دغدغه‌ها و راهکارها را منتقل کنند.

وی از عملیاتی شدن این ایده تا ۲ هفته آینده در همه شهرستان‌ها خبر داد و اضافه کرد: در دستگاههای تخصصی نیز شورای مشورتی و راهبردی با حضور صاحبنظران تشکیل می‌شود تا بخشی از نقایص برطرف شود.

استاندار کردستان در بخش پایانی سخنان خود توقع مردم برای دیدار و گفت‌ وگو با مسئولان را به‌ حق دانست عنوان کرد: سامانه ملاقات مردمی با استاندار از ثبت درخواست ۱۰ هزار نفر خبر می‌دهد که ناشی از سیستم اداری معیوب است و مردم به دنبال حل مشکل از راس هستند.

گفتنی است که در ابتدای این جلسه چند نفر از نمایندگان اقشار مختلف شهر قروه به بیان مشکلات و دغدغه‌های قشر خود پرداختند.

انتهای پیام/ ثریا صلواتی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.