×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
تخصیص بیش از ٨۰ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به کردستان

به گزارش اقتصاد کلان، ارسلان ازهاری در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان که روز شنبه به ریاست استاندار کردستان در سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد، با اشاره به برگزاری ۱۲ جلسه شورای برنامه ریزی با ۲۴ دستور کار و ۱۱۰ مصوبه با موضوعات قابل توجه و اساسی اظهار داشت: تشریح آخرین تخصیص‌های سال گذشته و وضعیت دستگاه‌های اجرایی در مورد وظایف از محورهای برگزاری این جلسه است.

وی با بیان اینکه اولویت‌بندی پروژه‌های نیمه‌تمام و برنامه‌ریزی برای اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها از مهم‌ترین محورها و برنامه‌های شورای برنامه‌ریزی استان کردستان است، گفت: افزون بر توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان است تصمیمات خوبی در ارتباط با مباحث اشتغال و سرمایه‌گذاری اتخاذ شده است.

ازهاری در ادامه به اعتبارات تخصیص یافته به کردستان اشاره کرد و افزود: سهم تخصیص اعتبار استان در سال ۱۴۰۰، ۶۷.۳ درصد آن اسناد خزانه و معادل ۳۳.۷ درصد آن نقد بوده و این میزان در سال گذشته به ۲۲.۷۵ درصد اسناد خزانه و ۷۷.۲۵ درصد نقد رسید که این مهم تحولی در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی مصوب کردستان در سال گذشته بود، اظهارداشت: ۷۲.۲ درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان چهار هزار و ۹۶ میلیارد تومان است، افزود: ۸۸.۵ درصد از این میزان اعتبارات تا کنون تخصیص یافته است.

ازهاری در ادامه با اشاره به ایکنه ۵۸ درصد از ظرفیت تبصره ۱۶ هنوز در کردستان جذب نشده است، اظهارداشت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه قرار بود در استان جذب شود که خروجی آن ۱۴۰ میلیارد تومان شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: تحقق برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی با ۸۰۰ میلیارد تومان و برنامه‌های صمت به مبلغ یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دور از انتظار نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه برگشت حساب واحدهای تولیدی بزرگ به استان از مصوبات شورای برنامه ریزی استان بوده که میزان عملیاتی شدن این مصوبه باید به صورت کاملا شفاف مشخص شود گفت:
برگرداندن حساب واحدهای صنعتی بزرگ به استان مغفول و بر زمین مانده و تکلیف قانونی بود که باید هرچه زودتر زمینه تحقق آن فراهم شود.

وی در پایانی سخنان خود افزود: برخی رسانه‌ها در حق عملکرد استان اجحاف می‌کنند و برخی تولید محتواهای غیر کارشناسانه بدون کسب اطلاع از سوی برخی رسانه‌ها اعلام می‌شود.

وی گفت: از انتقادات کارشناسی شده رسانه‌ها استقبال می‌کنیم انتظار داریم اربابان جراید با حضور در جلسات شورای برنامه‌ریزی و شنیدن دیدگاه‌های کارشناسی شده از درج مطالب غیرواقعی پرهیز کنند.

انتهای پیام/ ثریا صلواتی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.