×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
تصویب کلیات طرح ۱۰ بندی حمایت از بورس در ستاد اقتصادی دولت

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مقرر شده است. صندوق تثبیت بازار سرمایه تقویت شده و علاوه بر ردیف بودجه مشخصی که در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده حدود ۱۰ برابر، این عدد هم از طریق انتقال سهام و نقدینگی به این صندوق کمک شود.

مجید عشقی درباره تصویب کلیات پیشنهادی ۱۰ بندی وزارت اقتصاد، و سازمان بورس، در ستاد اقتصادی دولت افزود: به سمتی پیش رفتیم که جلوی افزایش شدید، هزینه‌های بخش‌های تولیدی صنعتی را بگیریم. و از طرفی به صندوق تثبیت بازار سرمایه کمک کنیم.

وی ادامه داد: یک بند که مورد توجه فعالان بازار ،و با حمایت رئیس جمهور مورد، توجه قرار گرفت، موضوع افزایش قدرت صندوق تثبیت بازار سرمایه است. تا بتواند در مواقع بحرانی، بازار بورس به فعالیت خودش برای ثبات بازار کمک کند.

عشقی خاطر نشان کرد: مقرر شده این صندوق علاوه بر ردیف بودجه مشخصی، که در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.حدود ۱۰ برابر این عدد هم از طریق انتقال سهام ، و نقدینگی، به این صندوق کمک شود. تا این صندوق بتواند به وظیفه خودش عمل کند.

وی تصریح کرد: قرار است مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت، بازار سرمایه اضافه شود. تا بتواند از سهم‌های بازار بورس حمایت کند. و یک جریان ورودی خوبی به بازار بورس تزریق شود.

بانک ها

معافیت بانک‌ها و موسسات اعتباری، که در راستای حمایت از بازار سرمایه سهام خریداری کنند. یا اموال و دارایی‌های مازاد خود را به سهام تبدیل کنند. از شمول ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید. و جرائم ناشی از آن، فراهم شدن امکان سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه، به عنوان اصلاح اساسنامه این صندوق، که در صورت تصویب نقش مهمی. در حفظ ارزش دارایی‌های این صندوق برای نسل‌های آینده خواهد داشت.

اجازه به صندوق تثبیت و صندوق، توسعه بازار برای اینکه تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان، اوراق بدهی با ضمانت دولت منتشر. در راستای ایجاد پایداری و توسعه بازار به کار گرفته شود.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک تلگرام