×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
زارعی کوشا برای اقدام چقدر فرصت دارد؟

انتقاد تند به مدیرت آب ها، اتمام حجت با مدیران، تیتر اولویت های برنامه در ۳۰ دقیقه

گفتگوی تلوزیونی استاندار کردستان با مردم

مدیریت آبهای استان در دست سایر استان ها است، و این موضوع نیازمند بازنگری است

برنامه ام برای کردستان بدون هیچ مخالفتی به تصویب هیات دولت رسید

توجه به سرمایه گزاری

ضرورت شناخت ریشه ای مشکلات

توجه به سرمایه انسانی غنی

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در برنامه زنده تلویزیونی در شبکه استانی کردستان، ضمن تقدیر از زحمات استاندار پیشین کردستان توسعه را مرهون برنامه‌های متناسب با شرایط و در امتداد اسناد بالا دستی عنوان کرد.

استاندار کردستان در این گفتگو به این نکته اشاره کرد که: در ایام انتصابم به استانداری رئوس کلی حرکت را تدوین و طراحی و برای دولت مطرح کردم و به اتفاق آرا بدون هیچ گونه مخالفی در هیات دولت به تصویب رسید. ایشان همچنین تاکید کرد: هر کس به هر دلیل بخواهد مانع توسعه استان شود و فرصت‌های استان و مردم را ضایع کند طبعا باید کنار رود و نمی‌تواند مقاومت کند.

زارعی کوشا ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت های سرمایه گزاری اظهار کرد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری و تسهیل واحد سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری همه جانبه از فعالان عرصه تولید (حمایت از تولید و تولیدکننده و گام گذاشتن در عرصه تولید) بزرگ‌ترین برنامه‌هایی است که می توان در کردستان تعریف کرد..

وی همچنین از خدمات استاندار قبلی کردستان تقدیر کرد و گفت: استاندار قبلی در راستای تعالی و پیشرفت استان خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد اما اگر امروز از نارسایی‌های گذشته یاد می‌کنیم به معنای نفی خدمات گذشته نیست بلکه خدمات و برنامه‌های ما باید هر روز بهتر از دیروز باشد.

اسماعیل زارعی کوشا در حالی در این گفتگوی تلویزیونی به ظرفیت بالای استان در حوزه منابع آبی تاکید کرد که کردستان در بدترین شرایط قابل تصور در حوزه آب شرب قرار دارد و شایط به گونه ای است مه مردم مرکز این استان، برای تهیه آب شرب، دست به دامن چشمه ها شده اند. ضعف شدید مدیریت آبی استان کردستان در سالهای گذشته از جمله موارد مورد تاکید استاندار در این گفتگو بود و استاندار کردستان به صورت مشخص از مدیریت آب های استان توسط سایر استان ها انتقاد کرده و تجدید نظر در این موضوع را ضروری دانست.

با توجه به شرایط استان به نظر می رسد زارعی کوشا به عنوان استاندار دولت سیزدهم در کردستان، فرصت زیادی برای عملی کردن برنامه های مد نظر خود نداشته باشد چرا که شرایط استان در این ایام از هر نظر نامناسب بوده و مردم در انتظار اقداماتی موثر در حوزه های مختلف هستند. وضعیت نامناسی زیر ساخت ها در حوزه های مختلف، آمار بالای بیکاری و تورم، مرز های رسمی آشفته، کولبری و ده ها درد مزمن دیگر از جمله چالش های استاندار جدید استان است که مردم چشم به راه حرکت دولت در مسیر رفع آنها هستند.

 از سوی دیگر فضای سیاسی استان و جریان های موجود به گونه ای است که به نظر می رسد هر گونه تعلل در اقدام به منزله ضرفیت سازی برای بازی گردانی و سنگ اندازی، جناح رقیب و لابی هایی است که منافعشان با حضور زارعی کوشا در استان به خطر افتاده است. این روزها از جمله مواردی که پیش و بیش از سایر اقدامات در معرض تعقیب افکار عمومی و سیاسیون استان قرار دارد “انتخاب های استاندار جدید کردستان در چینش تیم کاری خود در استان” است که به نوعی می تواند محکی برای استاندار در مسیر عمل به برنامه ها و البته گویای مسسیر حرکت زارعی کوشا در دوره خدمت خود در استان کردستان باشد.