×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024
ختم غائله / اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان شد.
کاوه زارعی

متناسب با شرایط کردستان و سطح محرومیت های این استان در حوزه های مختلف، با توجه به شعار های دولت مردمی؛ انتظار می رفت که کردستان در اولویت دولت سیزدهم قرار بگیرد و این اولیت در دو موضوع سفرهای استانی و انتخاب استاندار، نمود یابد.

انتظاری که در این ۱۰۰ روز از عمر دولت آیت الله رییسی محقق نگردید؛ و کردستانی ها بیش از پیش بینی چشم به راه ماندند و البته به واسطه این تاخیر در توجه دولت «در این مدت، محکوم به تحمل فضای آشفته ی اخبار ضد و نقیض در موضوع معرفی بیش از ۵۰ گزینه استانداری این استان بودند».

طرح گزینه های عجیب و غریب به عنوان استاندار کردستان، در فضای خبری استان؛ برای کردستانی که با «بد مدیریتی و رانت خواری» آشناست یک تداعی «ناخوشایند و نا امید کننده» بود.

در آمدن نام استاندار جدید کردستان از صندوق هیات دولت را می توان به نوعی ختم غائله چند ماهه در فضای سیاسی استان دانست، فضایی که دود آن همچون همیشه به چشم مردم کردستان رفت و در کمترین حالت معطل ماندن سه ماهه این استان به واسطه ادامه حضور برخی مدیران بی انگیزه را به دنبال داشت.

آنچه مسلم است از امروز التهابات حاصل از فضای آشفته تعیین استاندار از میان رفته و از فردا فصل جدید و روز های سخت استاندار جدید کردستان آغار می شود.

پیش بینی می شود که اسماعیل زارعی کوشا -استاندار جدید کردستان – به واسطه همین فضای آشفته، ناشی از تاخیر در توجه دولت به کردستان؛ ایام پر کار و سختی را پیش رو داشته باشد.

پیش بینی می شود که در میان استقبال کنندگان از زارعی کوشا به واسطه گروه های مختلفی همچون؛ بقایای دولت قبل -که منافعشان در این تغییرات در تهدید قرار گرفته- و همچنین بخش قابل توجهی از اصولگرایان استان که گزینه های متفاوتی را تعقیب می کردند؛ حضور داشته باشند و این موضوع را به چالش تحویل یک استان آشفته به این استاندار جوان باید افزود.

وی سابقه فرمانداری نهاوند و فرمانداری قم و معاون صدا و سیمای همدان و مدیر کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور وزیر کار و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت کار را دولت سیزدهم را در کارنامه دارد