×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024
تشکیل پرونده تخلف برای ۱۲ مدیر دستگاه‌ اجرایی کردستان/ با مفسدان و متخلفان قاطعانه برخورد می‌کنیم

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضائیه در زمینه ترک فعل مدیران اظهار داشت: پس از صدور این بخشنامه، مراتب به تمام حوزه‌های قضایی استان ابلاغ و تأکیدات لازم بر اجرای جدی این بخشنامه در استان صورت گرفت که نتیجه آن ساماندهی اقدامات مؤثری در این بخش بوده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده و اهتمام دادستان‌های تمام حوزه‌های قضایی به‌ویژه تلاش‌های مجدانه دادستان مرکز استان گفت: حداقل در ۲۰ حوزه مهم اعم از حقوق عامه، اراضی ملی و منابع طبیعی، اوقاف، اختلالات ایجاد شده در بازار، خدمات عمومی و شهری و … ورود شده و تذکرات و دستورات لازم صادر شد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان افزود: در همین راستا تاکنون برای ۱۲ مدیر دستگاه‌های اجرایی استان کردستان پرونده در زمینه ترک فعل در دادسراها و محاکم قضایی استان تشکیل شده و هم‌اکنون در حال رسیدگی و صدور رأی است.

وی با بیان اینکه نگاه دستگاه قضایی استان در مرحله نخست، نگاه پیشگیرانه و جلوگیری از وقوع تخلفات شامل ارشاد و تذکر به مدیران است، تصریح کرد: چنانچه شاهد تضییع حقوق عمومی در حوزه‌های مختلف و به دلیل عدم انجام تکالیف قانونی توسط مدیران سازمان‌ها و ادارات باشیم بر اساس قانون قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با ذکر اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، علما و بزرگان و نخبگان جامعه و اصحاب رسانه‌ را با هدف مقابله با مفسدان و متخلفان دنبال می‌کنیم، یادآور شد: قطعا در برخورد با مدیران و کارکنان متخلف دستگاه‌های دولتی، عمومی و خصوصی اغماض نخواهیم کرد.