×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024
نماینده مردم ماکو در مجلس: دولت برای آذربایجان‌غربی “استاندار ویژه” تعیین کند

 نماینده مردم ماکو در مجلس گفت: آذربایجان‌غربی براساس همه معیارها جزو استان‌های ویژه از لحاظ سیاسی، اقتصادی، امنیتی و جمعیتی است؛ باید دید که آیا رئیس جمهور برای آذربایجان‌غربی نیز همانند خوزستان و سیستان استاندار ویژه تعیین می‌‌کند؟

محمد علی‌پور  با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ فردی به عنوان استاندار آذربایجان‌غربی انتخاب نشده است اظهار داشت: عنوان کردن برخی اسامی به عنوان استاندار، شایعه است و این مورد به صورت رسمی از سوی وزارت کشور اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون تنها دو استاندار در سراسر کشور معرفی شده و اینکه استاندار آذربایجان‌غربی چه زمانی مشخص شود به برنامه وزارت کشور بستگی دارد.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بنای دولت این است که هر چه سریعتر، استانداران سراسر کشور تعیین‌تکلیف شده و انتخاب شوند.

وی در ادامه افزود: در نطق هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام کردم که آذربایجان‌غربی براساس همه معیارها و ملاک‌ها جزو استان‌های ویژه از لحاظ سیاسی، اقتصادی و امنیتی و حتی از لحاظ جمعیتی است و بنابراین باید دید که آیا رئیس جمهور برای آذربایجان‌غربی نیز همانند خوزستان و سیستان و بلوچستان، استاندار ویژه تعیین می‌کند.

علی‌پور در ادامه با اشاره به مشکل وام ازدواج جوانان اظهار داشت: این مسئله، یک مشکل فراگیر و کشوری است و مربوط به استان و شهر خاصی نیست.

وی با تاکید بر تسهیل شرایط پرداخت وام ازدواج گفت: هم اینک برای پرداخت وام ازدواج، بانک‌ها دو ضامن کارمند رسمی و فیش حقوقی از درخواست کننده طلب می‌کنند و همین خود برای وام‌های خرد یک مانع است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم از مشکلات مالی رنج برده و حاضر به ضمانت نیستند و حتی برخی دوستان و خویشاوندان کارمند ندارند بنابراین در گرفتن وام دچار زحمت شده‌اند.

وی بیان کرد: حتی از وزیر اقتصاد نیز خواسته شده تا شرایط را برای گرفتن وام ازدواج تسهیل کند تا مردم از تسهیلات خرد استفاده کنند و البته آنها نیز قول مساعد برای تسهیل وام‌های خرد و زیر ۱۰۰ میلیون تومان را داده‌اند و مقرر شده که وثیقه و ضمانت برای وام‌های کلان و بالای ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.