×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024
مجمع چهار شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار شد

امروز مجمع چهار شرکت سرمایه گذاری استانی شامل قزوین، کرمانشاه، گیلان و هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد کلان، حسین فهیمی سخنگوی سهام عدالت در رابطه با مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت اظهار کرد: از امروز برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به طور رسمی آغاز شده و استان قزوین اولین شرکت سرمایه گذاری در آغاز مجمع است.

او بیان کرد: از مجموع حدود ۲۹ میلیون نفر افرادی که سهامدار غیر مستقیم هستند، قرار است از  ۳۱ استان، ۵ فرد به عنوان هیئت مدیره شرکت‌های استانی انتخاب شوند. تاکنون  استان خراسان رضوی بیشترین شرکت کننده برای انتخابات  شرکت‌های استانی را داشته است.

سامانه دیما تنها مسیر حضور سهامداران در انتخابات

به گفته سخنگوی سهام عدالت، همه سهامداران توانایی دارند با مراجعه به سامانه دیما اعضای هیئت مدیره استانی خود را از طریق سامانه انتخاب کنند. فهیمی گفت: اطلاعیه‌های منتشر شده روی دارندگان سهام عدالت اثر قانونی دارد. اگر در دعوت اول اکثریت حاضر نشوند، در دعوتی بعدی با هر تعداد شرکت کننده مجمع ایجاد خواهد شد. این مقام مسئول در خصوص سازماندهی ۱۳ شرکت بورسی و غیر بورسی اظهار کرد: این موضوع در حال پیگیری است و هیئت رئیسه این شرکت‌ها مشخص شده است.

به گفته سخنگوی سهام عدالت، ۱۹ میلیون نفر به صورت مستقیم مالک و مدیر دارایی خود و ۳۰ میلیون نفر هم به طور غیر مستقیم مالک سهام عدالت خود هستند و هر فرد به تنهایی باید مدیر سهام عدالت خود را انتخاب کند.

فهیمی در رابطه با شیوه انتخاب افراد اظهار کرد: روش الکترونیکی حداقل راهکار برای اعمال حق رای است و روش دیگری وجود ندارد.

او گفت: در روش غیر مستقیم مدیران از طریق غیر مستقیم از طرف مردم اقدام به مدیریت سهام می‌کنند و باید مرجع زیر صلاح یعنی سازمان بورس آنان را انتخاب کند.

سخنگوی سهام عدالت در رابطه با اینکه این افراد اجازه تبلیغات دارند، تصریح کرد: با روش‌هایی که هست، افراد می‌توانند اعلام صلاحیت کنند.

فهیمی در پاسخ به این سوال که معیار انتخاب افراد چیست؟ بیان کرد:  بر اساس قانون تجارت هر داوطلب حقیقی یا حقوقی هیئت مدیره، باید دارای سهام باشد و داوطلبان حقیقی باید در حال حاضر تایید شوند و حقوقی‌ها بعدا باید تعیین صلاحیت شوند.او در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در آستان یک سالگی آزادسازی سهام عدالت هستیم، باقی مانده این سهام چه زمانی آزاد می‌شود؟، گفت: تا به حال ۵ مرحله آزادسازی انجام شده و ۶ مرحله بحث انتقال مدیریت است که اگر این مرحله نیز انجام شود، آزادسازی به طور کامل صورت می‌گیرد.

سخنگوی سهام عدالت گفت: سهامداران عدالت نباید بازار را با فروش و عرضه بیش از حد خراب کنند.

پیش نیاز حضور در مجامع ثبت نام در سجام است

در ادامه پوریا خاوری مدیر درگاه یکپارچه مجامع الکتریکی و مسئول برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: سهامداران سهام عدالت پیش نیاز اینکه در مجامع حضور پیدا کنند باید اقدام به سجامی شدن بکنند تا بتوانند در مجامع الکتریکی شرکت کنند.او در رابطه با طریقه ارتباط مردم برای پاسخگویی به مشکلات گفت: پل ارتباطی مردم و ستاد به صورت ۲۴ ساعته سامانه ۱۵۶۹ است، همکاران بحث ورود به سایت را کنترل می‌کنند.
خاوری در پاسخ به این سوال که بیشترین تماس‌ها از کدام استان‌ها بوده است؟ بیان کرد: بیشتر تماس‌ها از میان استان‌ها مربوط به استان قزوین کرمانشاه، هرمزگان و گیلان بوده است و سوال‌هایی را که مردم داشتند، به روزنامه کثیر الانتشار ارجاع دادیم.او افزود: استان تهران و البرز همچنان در حال تصمیم گیری هستند. گفتنی است، مرحله ششم آزادسازی سهام عدالت از امروز شنبه (یازدهم اردیبهشت) با برگزاری مجمع چهار شرکت سرمایه گذاری استانی شامل قزوین، کرمانشاه، گیلان و هرمزگان آغاز و بلافاصله مجامع سایر شرکت‌ها نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.