×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
تخلفات زیست محیطی شهرداری مریوان

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مریوان از محکومیت شهرداری این شهر به دلیل عدم کنترل انتشار آلودگی و سوءمدیریت در جایگاه زباله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد کلان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط‌زیست کردستان، ابراهیم همت‌بلنداز محکومیت شهرداری این شهر به دلیل عدم کنترل انتشار آلودگی و سوءمدیریت در جایگاه زباله خبر داد و اظهار داشت: شهرداری مریوان به دلیل تخلفات زیست محیطی و رعایت نکردن استاندارد‌های دفع و دفن پسماند‌ در محاکم قضایی به پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی افزود: دفن نامناسب زباله‌ها، ایجاد بوی نامطبوع و نفوذ شیرابه به سفره‌های آب زیر زمینی، ایجاد آلودگی جایگاه زباله در مسیر رودخانه گاران، عدم معرفی و جانمایی جایگاه جدید زباله و عدم راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله در طول سال‌های متمادی توسط شهرداری از مهم‌ترین مشکلات جایگاه زباله شهر مریوان است که سلامتی مردم را تهدید می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مریوان بیان کرد: با ارائه مداک و مستندات لازم علیه شهرداری مریوان، این شهرداری به استناد مواد قانونی حفاظت و بهسازی محیط زیست، مدیریت پسماند، هوای پاک و حفاظت از خاک محکوم به پرداخت جریمه و خسارت زیست‌محیطی گردید.

همت‌بلند با اشاره به اینکه روزانه ۱۲۰ تا ۱۴۰ تن زباله در مریوان تولید می‌شود، تصریح کرد: باید به دلیل وجود پتانسیل‌های مختلف توریستی؛ ساماندهی پسماند و زباله به صورت علمی و اصولی مدیریت شود.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.