×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
منتشرکنندگان کلیپ ساختگی توهین به یک روحانی در تهران بازداشت شدند

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستگیری افرادی که با ساخت و انتشار کلیپی در فضای مجازی به مقام شامخ روحانیت جسارت کرده بودند، گفت: با وجود هیچگونه اطلاعات از افرادی که در ساخت و انتشار این کلیپ دست داشتند کارآگاهان پلیس فتا تهران بزرگ در کوتاهترین زمان موفق به دستگیری این افراد شدند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد کلان از اعلام پلیس تهران بزرگ، سردار حسین رحیمی روز دوشنبه با اشاره به اینکه عوامل اصلی تهیه این فیلم پدر و پسری (پدر لباس روحانیت پوشیده و پسر به صورت او سیلی می زند)هستند که به دنبال پناهندگی بودند،گفت به محض انتشار فیلم در فضای مجازی اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری این افراد انجام و در نهایت متهمان اصلی در حالیکه در منزلی در حال آماده شدن برای رفتن به غرب کشور برای خارج شدن از کشور بودند دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت به گردن همه ما حق دارند و  این افراد به جهت قول های و وعده های دروغینی که به آنها داده بودند مرتکب چنین اقدام سخیفی شده اند، عنوان داشت قدرت و توانمندی پلیس ما آن قدر بالا هست که در کمترین زمان ممکن قادر به دستگیری مجرمان و خلافکاران هستند.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی به هیچ وجه محیط امنی برای مجرمان نخواهد بود، بیان داشت دوره و زمان بزن در رفتن تمام شده است و مجرمان مطمئن باشند که در صورت ارتکاب جرم در فضای مجازی و یا حقیقی ،حتما دستگیر و به دست قانون سپرده خواهند شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از شناسایی و بازداشت افرادی خبر داد که با تهیه و انتشار یک کلیپ ساختگی در فضای مجازی، توهین و ضرب و شتم یک روحانی را به تصویر کشیده بودند.

 همچنین شامگاه گذشته، سرهنگ ” جلیل موقوفه‌ای ” با اعلام خبر بازداشت افرادی که با انتشار یک کلیپ ساختگی، توهین و ضرب و شتم یک روحانی را به تصویر کشیده بودند، اظهار کرد: حدود ساعت ۱۸ روز جمعه پنج پسر جوان حدوداً ۲۲ تا ۲۳ ساله در منطقه پاسداران، خیابان بوستان ششم، اقدام به تهیه کلیپی کردند.

وی  افزود: در کلیپ مذکور، یکی از این پسران جوان ضمن بی‌احترامی به یک روحانی، بر صورت وی می زند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: با انتشار این کلیپ، عوامل پلیس پیشگیری به سرعت، نسبت به شناسایی افرادی که در نشر و بازنشر کلیپ مذکور دخیل بودند، اقدام کردند.

وی ادامه داد: صبح امروز چهار نفر از افرادی که در انتشار و بازنشر این کلیپ در فضای مجازی نقش داشتند، بازداشت شده و به کلانتری ۱۰۲ پاسداران منتقل شدند.

موقوفه‌ای بیان کرد: اقدامات بعدی درباره شناسایی دو نفر دیگر که از بازیگران این کلیپ بودند، ادامه یافت که در بررسی‌ها مشخص شد، پسری جوان حدوداً ۲۲ ساله و مردی حدوداً ۵۰ ساله در کلیپ مذکور بازی کرده‌اند و این کلیپ ساختگی است.

به گفته این مقام انتظامی، در نهایت این دو نفر نیز ساعت ۱۸ امروز بازداشت شده و پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی منعکس شد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.