×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024
پتروشیمی‌ها از گاز‌های مشعل تغذیه می‌کنند

ربیعی گفت: جمع‌آوری گاز‌های مشعل از دغدغه‌های شرکت نفت است که با جمع آوری آنها، پتروشیمی‌ها هم تغذیه می‌شوند.

جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس پس از آیین امضای قرارداد ساخت ۲۴ دستگاه کمپرسور سانتریفیوژ و احداث ایستگاه جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت در منطقه رگ‌سفید با شرکت‌های ایرانی گفت: تأمین خوراک یکی از دغدغه‌های صنعت گاز‌های مشعل خوراک پتروشیمی‌ها می‌شوند پتروشیمی و جمع‌آوری گاز‌های مشعل نیز از دغدغه‌های نفت بوده است.

او با بیان اینکه صنعت پتروشیمی به این منظور وارد بالادست خود شد و مسئولیت جمع‌آوری گاز‌های مشعل را به‌عهده گرفت، افزود: با انتقال این گاز‌ها به پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، به خوراک پتروشیمی تبدیل شده و دغدغه مذکور رفع می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه پروژه بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گاز‌های مشعل حدود یک میلیارد یورو هزینه دارد و توسط هلدینگ خلیج فارس تأمین می‌شود، بیان کرد: امروز ساخت بخش‌هایی از این پروژه با صنعتگران داخلی امضا شد که این نشان می‌دهد بخش زیادی از تجهیزات با فناوری بالای صنعت پتروشیمی در داخل کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس اظهار داشت: با اجرای پروژه‌های جمع‌آوری گاز‌های مشعل، بخش زیادی از گاز‌های همراه نفت که در خوزستان می‌سوزد، به خوراک با ارزش پتروشیمی تبدیل می‌شود.

به گفته ربیعی، بیدبلند خلیج فارس مسئولیت جمع‌آوری روزانه ۵۹۰ میلیون فوت‌مکعب گاز‌های همراه نفت را به‌عهده دارد که افزون بر جلوگیری از گازسوزی، آن را به خوراک صنعت پتروشیمی تبدیل می‌کند و می‌تواند به صادرات و تبدیل به محصولات با ارزش‌تر در صنایع پایین‌دستی منجر شود.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.