×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024
مسئله تخصیص آب لرستان در شورای عالی آب توسط دستگاه قضا مطرح می‌شود

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: پیگیری تخصیص آب لرستان از دیگر نتایج سفر رئیس قوه قضائیه به استان است که مقرر شد از طریق دستگاه قضا موضوع تقسیم عادلانه آب استان در شورای عالی آب مطرح و پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد کلان،  حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی شامگاه جمعه در پیام جمعه این هفته با بیان اینکه خداوند در سوره آل عمران می‌فرمایند اگر صبرو تقوا داشته اشید هیچ زیانی به شما نمی‌توانند برسانند اظهار داشت: صبر به معنای پایداری کردن و در میدان ماندن، به اهداف و آرمان‌های بلند نگاه  کردن و حرکت و تلاش برای رسیدن به آرمان‌ها و فضیلت‌های بلند است.

وی افزود: صبر به معنای حضور در عرصه تلاش و کوشش است اما متأسفانه برخی از افراد از میدان عرصه و تلاش فرار می‌کنند، برخی دیگر که فرار نمی‌کنند به تدریج از عرصه کنار می‌روند، گریز از انجام مسئولیت‌ها و یا به تدریج خود را از مسئولیت‌ها کنار زدن به دلیل رنج و سختی که در پیش دارد بر خلاف صبر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: انقلاب اسلامی به کسانی نیاز دارد که در میدان و عرصه تلاش و جهاد حضور داشته باشند چرا که با صبر و تلاش‌ها به افق‌های دور دست می‌رسیم.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) و با اشاره به مناسبت‌های  این هفته بیان کرد: فرا رسیدن هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) به معنای تکریم از مجاهدت و امنیت کشور است که در شرایط پر تلاطم نطقه نقش آفرینی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به دوازدهم فروردین ماه گفت: روز ۱۲ام فروردین ماه روزی است که انقلاب اسلامی ایران کامل شد و در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل و مجاهدت  مردم پیروز شد و به نظام استبداد و خود کامگی پایان داد و در دوازدهم و یازدهم فروردین ماه مردم با حضور  آگاهانه در پای صندوق های رای در  اولین انتخابات آزاد شرکت و به جمهوری اسلامی رای دادند.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان لرستان تصریح کرد: طی سفر ۱۶ ساعته رئیس قوه قضائیه به استان لرستان کلیه برنامه‌های این سفر از از ورود به فرودگاه تا پایان سفر  به وسیله هیئتی  که مربوط به قوه قضائیه بود تنظیم شده بود و هیچ گونه دستگاه یا سازمانی  استانی در تنظیم  برنامه‌های سفر آیت الله رئیسی دخالتی نداشتند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: در برنامه دیدار با اقشار و نخبگان برخی از اقشار دیدگاه‌های خود را بیان کردند ولی با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت تنها تعداد محدودی سخن گفتند و تا چند ساعت قبل از ورود کسی هم از سخنرانان اطلاع نداشت.

وی  با بیان اینکه آنچه می‌تواند در تولید و اشتغال استان تاثیر داشته باشد راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل شده استان است اظهار داشت: پس از پیگیری، ارسال نامه‌های متعدد و گفت‌وگو تلفنی با رئیس قوه قضائیه و سایر مسئولان کشوری که می‌توانستند در راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل شده استان تاثیر گذار باشند در نهایت منجر به سفر مسئولان کشوری و رئیس قوه قضائیه به استان شد و خوشبختانه در جریان سفر رئیس قوه قضائیه دستگاه قضا و استانداری استان در راستای رفع مشکلات استان  مکتوباتی را ارائه دادند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با اشاره به  نتایج سفر رئیس قوه قضائیه افزود: طی سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان لرستان  مقرر شد چهار کارخانه مهم فولاد ازنا، سامان کاشی و عظیم خودرو بروجرد که مشکل قضایی داشتند و پرونده آنها در دادگستری تهران مطرح بود  طی سه ماه آینده تعیین تکلیف شوند که این خبر بسیار مسرت بخش و امیدوار کننده‌ای برای مردم استان است چرا که در اشتغالزایی استان نقش بسیار خوبی دارند.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: پیگیری تخصیص آب لرستان از دیگر نتایج سفر رئیس قوه قضائیه به استان است که مقرر شد از طریق دستگاه قضا موضوع تقسیم عادلانه آب  استان در شورای عالی آب مطرح و پیگیری شود، واقعا  بی معنا است که صحبت از انتقال آب از دریای عمان، خلیج فارس و خزر با ۱۲۳هزار میلیارد تومان می‌زنند ولی استان لرستان با داشتن ۱۱ میلیارد مکعب آب تنها ۲۳ درصد زمین‌های آن آبی باشد در حالی که متوسط کشور ۴۶درصد است.

وی با اشاره به ضرب الاجل رئیس قوه قضائیه جهت راه‌ندازی شرکت ماشین سازی خرم‌آباد بیان کرد: با دستور رئیس قوه قضائیه مقرر شد شرکت ماشین سازی خرم‌آباد با ظرفیت اشتغال  800 نفر ظرف مدت ۹ ماه  به چرخه تولید برگردد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: موضوع اختلاف کشاورزان با منابع ملی  و اینکه ۶ سال زمان نیاز است که یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار  زمین مورد اختلاف کشاورزان و منابع ملی به نتیجه برسد از دیگر موضوعات مطرح شده در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان بود که در همین راستا مقرر شد کمیسیون رفع تداخل ارضی با منابع  در استان فعال شود و ظرف کمتر از ۲ سال این پروندها تعیین تکلیف شوند.

وی تصریح کرد: در ادامه سفر رئیس قوه قضائیه به استان در رابطه با کارخانه‌ها و واحدای صنعتی که مشکل قضایی ندارند  مقرر شد کارگروهی زیر نظر استاندار تشکیل و وضعیت این کارخانه‌ ها که ممکن است در تملک بانک‌ها باشند و یا با برخی دستگاه‌ها مشکل دارند پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان در رابطه با واحدهای تولیدی و کارخانه‌هایی که در تملک بانک‌ها هستند خاطر نشان کرد: با توجه  به اینکه بانک‌ها امکان مالی دارند و می‌توانند واحدهای تولیدی که در تملک دارند احیا کنند ولی چنانچه اقدامی نکنند کارگروه مذکور بر اساس قانون اقدام  کند.

وی اظهار داشت: کلیه مسئولان، جوانان انقلابی و دلدادگان به نظام  اسلامی می‌دانند که شعار سال صرفا حرف و سخن نیست بلکه حکایت  از نیاز کشور به تولید و مانع زدایی  و حمایت از تولید است، اگر صدها بنر با عنوان شعار سال در سطح شهر زده شود و از صدا و سیما این شعار تبلیغ شود ولی اراده و اقدامی از طرف مردم و مسئولان وجود نداشته باشد بی فایده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و قوه قضائیه به دادگستری استان جهت رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری این دستگاه از دیگر دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به استان لرستان بود.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد:  آنچه در سفر رئیس قوه قضائیه به استان آیت الله رئیسی و معاونت‌های قوه قضائیه بر آن تاکید داشتند و بنده نیز بارها در تریبون نماز جمعه مطرح کرده‌ام این است که  تعطیلی کارخانه‌های استان  یک شبه تعطیل نشده‌اند بلکه طی فرآیند چند ماهه و گاهی چند ساله به مخروبه‌ای تبدیل شده‌اند جای سوال است که مسئولان مربوطه و ناظران دستگاه قضا استان کجا بودند که از چنین اتفاقی جلوگیری نکردند.

وی با بیان اینکه  خوشبختانه برخورد با فساد بدون هیچ گونه مماشات البته با دلیل و مدرک  بسار مورد تاکید رئیس قوه قضائیه است بیان کرد: سازمان بازرسی و حراست یکی از وظایفشان حفظ سلامت کارخانه‌ها یا دستگاه اداری است بر همین اساس ما باید بیدار و هوشیار باشیم  که در گام دوم انقلاب  گرفتار مشکلاتی همچون گذشته و تبدیل شدن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی استان به مخروبه نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: آنچه که در سفر اخیر مورد تاکید رئیس قوه قضائیه بود مساوی بودن نسبت مسئولان با مردم است و هیچ کسی نباید به واسطه  انتسابی که با مسئولان دارد از امتیازی برخوردار باشد چرا که یکی از اموری که مردم استان را رنج می‌دهد تبعیض در به کارگیری نیروهاست.

وی تصریح کرد: متاسفانه در استان گاهی یک نفر وقتی به مدیریتی می‌رسد اقدام به بکارگیری منسوبین خود می‌کند و گاهی نیز برخی مدیران اقدام به بکارگیری منسوبین یکدیگر می‌کنند و افرادی که تخصص لازم را ندارند خارج از ضوابط به کار می‌گیرند و همین مشکلات استان را رنج می‌دهد در همین راستا سازمان بازرسی و نظارتی و امنیتی نباید در برابر اینگونه تخلفات بدون هیچ گونه مماشاتی برخورد کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه به کارگیری نیرو بدون ضابطه باید به عنوان یک منکر شناخته شود خاطر نشان کرد: جذب نیرو در چارچوب قانون و بدون ضابطه در استان باید به یک گفتمان عمومی در بین فعالان فرهنگی استان تبدیل شود البته پیگیری این امور باید با شیوه و دانایی خاصی باشد متأسفانه برخی این امور را طوری بر زبان می‌آورند که نه تنها  به حل مساله کمک نمی‌کند آسیب زا هم است  و خودشان را گرفتار شاکی یا شاکیان خصوصی می‌کنند.

وی تصریح کرد: بنده همیشه تاکید کرده‌ام علی‌رغم مشکلاتی که درکشور وجود دارد ولی آینده کشور و استان لرستان  روشن و درخشان است، با همت جوانان نمی‌گذاریم اتفاقات نامیمون گذشته  در استان اتفاق بیفتد ولی رویداد‌های خوبی  که در گذشته اتفاق افتاده به طور یقین با کیفیت و کمیت بیشتری ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.