×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 21 May , 2024
آیا پارک های جنگلی مازندران در روز سیزده بدر باز است؟

باز یا بسته بودن پارک‌ها و بوستان‌های مازندران در روز سیزه بدر،منوط به تصمیم ستاد مقابله با کرونا است.

سرهنگ ذکریایی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – منطقه ساری با بیان اینکه درباره باز یا بسته بودن پارک‌ها و بوستان‌ها منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم، گفت: ۸۰ درصد نیرو‌های یگان حفاظت به حالت آماده باش بوده تا حوادث احتمالی روز طبیعت را مدیریت کنند.

او افزود: نظارت و استقرار نیرو‌ها در ورودی بوستان‌ها و مناطق جنگلی افزایش یافت و با توجه به تجربه سال‌های گذشته درباره بیشترین آمار وقوع آتش سوزی در هر منطقه، سامانه‌ها و تجهیزات مهار آتش به روز رسانی شد.

سرهنگ ذکریایی با اشاره به اینکه گشت‌های موتوری و خودوریی نیز در این ایام افزایش می‌یابد، گفت: در مناطقی که درختان خشکیده یا شاخه‌هایی با احتمال سقوط در مسیر خودرو‌ها هستند، طرح ایمن سازی نیز در حال اجرا است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با تأکید بر اهمیت خودداری از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و مراتع، افزود: با توجه به شرایط جوی و وجود برگ‌های خشک در کف جنگل و مراتع، هموطنان به هیچ وجه آتش روشن نکنند و در صورت ضرورت به روشن کردن آتش، هنگام ترک محل حتمأ از خاموش بودن کامل آن مطمئن شوند.

سرهنگ ذکریایی گفت: سامانه ۱۳۹ و تلفن گویا و شبانه روری ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش هرگونه آتش سوزی، تخریب، تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و قاچاق چوب است.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.