×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
افت کیفیت روکش آسفالت به دلیل افزایش قیمت قیر

معاون راهداری سازمان راهداری گفت: کیفیت روکش آسفالت‌ها با افت کیفیت روبه‌رو شده که علت آن افزایش قیمت قیر و افزایش مطالبات پیمانکاران بوده است.

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه امسال اولویت ما این است که بتوانیم کیفیت راه‌های کشور به ویژه کیفیت راه‌های شریانی و اصلی را افزایش دهیم، گفت: تامین تجهیزات، ماشین آلات راهداری و همچنین نوسازی و بازسازی ادوات و تجهیزات را در اولویت برنامه‌های خود در سال آینده قرار داده‌ایم.

او با بیان اینکه تاکنون منابع مالی لازم و مجوز‌ها برای خرید این ماشین آلات را تامین کرده‌ایم، گفت: تاکنون ۶۰ دستگاه ماشین آلات راهداری به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

خرید ۱۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری

اکبری اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده ۱۳۰ دستگاه ماشین آلات باید خریداری شود که از سال گذشته تاکنون  در مجموع ۱۰۰ دستگاه خریداری شده و ۳۰ دستگاه  هم در نیمه اول سال جدید خریداری خواهد شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه حدود ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری را هم بازسازی و نوسازی کرده‌ایم، ادامه داد: تمامی این بازسازی‌ها توسط نیرو‌های متخصص داخلی انجام شده که این خود در آینده می‌تواند بخش مهمی از کمبود در حوزه تجهیزات راهداری را رفع کند.

او با اشاره به اینکه بازنگری در روکش آسفالت راه‌های کشور در تمامی راه‌های شریانی و اصلی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: از مهرماه سال گذشته به طور تقریبی وضعیت رویه و روکش آسفالت‌ها را بررسی کرده‌ایم.

اکبری با اشاره به اینکه متاسفانه بررسی‌ها نشان داده که وضعیت و کیفیت روکش آسفالت‌ها نسبت به سال‌های گذشته‌ با کاهش کیفیت روبه‌رو شده که این خود باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه راهی و راهداری کشور می‌شود، توضیح داد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که کیفیت روکش آسفالت‌ها نسبت به سال ۹۵ و ۹۷ با افت کیفیت روبه‌رو شده که علت آن افزایش قیمت قیر و افزایش مطالبات پیمانکاران بوده است.

اکبری با اشاره به اینکه بررسی ۱۶ هزار کیلومتر از روکش آسفالت در راه‌های شریانی کشور نشان دهنده افت کیفیت راه‌ها در این مسیر‌ها بوده است، افزود: در سال‌های گذشته هر ۵ تا ۱۰ سال آسفالت راه‌های کشور عوض می‌شد، اما هم اکنون این اقدامات به هر ۲ سال رسیده است.

معاون سازمان راهداری در پایان تاکید کرد: اولویت ما آن است که بتوانیم تا پایان دولت هیچ راه اصلی و فرعی را بدون روکش آسفالت نگذاریم و در این بخش هم از تمامی ادارات کل کشور کمک خواهیم گرفت.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.