×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
ونزوئلا در سازمان ملل از حملات نفوذی کلمبیا شکایت می‌کند

به گزارش اقتصاد کلان، وزیر دفاع ونزوئلا با توجه به برخی تحرکات کلمبیا برای نفوذ در تمامیت ارضی کشورش هشدار داد که از اقدامات بی‌ثبات کننده بوگوتا در سازمان ملل شکایت خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه اقتصاد کلان از خبرگزاری ونزوئلا، «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا با حضور در برنامه «اینجا با ارنستو» به نمایندگی از کشورش تاکید کرد: از اقدامات کلمبیا برای حمله به امکانات دفاعی کاراکاس شکایت خواهد کرد.

وزیر دفاع ونزوئلا، با اعلام اینکه گرانادای جدید (منسوب به یک منطقهٔ مسکونی در کلمبیا) در پی نقض حاکمیت ونزوئلاست، توضیح داد: طبقه حاکم کلمبیا اقدام به تحرکاتی علیه ونزوئلا کرده و شبه نظامیان و تروریست های خود را برای حمله به مواضع و تمامیت ارضی ونزوئلا آماده می کند.

رئیس نظامی ونزوئلا خاطرنشان کرد: نمی دانم ما چطورخواهیم توانست زخمی که الیگارشی کلمبیا بر پیکر ملت ونزوئلا و نیروهای مسلح، قانون اساسی و دمکراسی این کشور وارد می آورد، از ذهن خود پاک کنیم؟

معاون بخش حاکمیت سیاسی، امنیت و صلح ونزوئلا همچنین اعلام کرد: ۶۰۰ تن ازمقامات رسمی کلمبیا فعالیت های بی ثبات کننده علیه کاراکاس را پیش می برند.

سازمان اطلاعات کلمبیا با استفاده از ابزاری مانند رشوه و تهدید، به دنبال نفوذ در میان برخی مزدوران موجود در نیروهای مسلح ملی بولیواری (فانب) ونزوئلا برآمده است.

با این وجود پادرینو لوپز ابراز امیدواری کرد که در میان نیروهای مسلح قدرت اخلاق بزرگی حکمفرماست که این بخش نظامی کشور را در پیشبرد اهداف قانونی خود در جهت دفاع جامع از ملت ونزوئلا موفق می کند.  

اخیرا نیز بازدید سرزده وزیر امور خارجه اسپانیا از مهاجران ونزوئلایی در خاک کلمبیا، مورد اعتراض دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا قرار گرفت. مادورو این اقدام اسپانیا را در جهت جانبداری از “سیاست بیگانه‌هراسی” «ایوان دوکه» رئیس جمهوری کلمبیا و همچنین شبه نظامیان این کشور توصیف کرد.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در آستانه سال ۲۰۲۱ نیز درباره حمله احتمالی کلمبیا هشدار داده بود: کلمبیا با مزدوران آموزش‌دیده و تامین مالی از سوی «ایوان دوکه» رئیس جمهوری این کشور آماده انجام حمله‌ای جدید علیه ونزوئلا در روزهای پایانی امسال یا آغاز سال ۲۰۲۱ علیه کاراکاس شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.