×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
تامین ۳۳ میلیون مترمکعب آب شرب شهر سقز با انتقال آب از سد چراغ ویس

به گزارش اقتصاد کلان، آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از طرح انتقال و تصفیه آب خام ذخیره شده پشت دریاچه سد چراغ ویس به میزان ۳۳ میلیون متر مکعب در سال جهت تامین آب شرب ساکنان شهر سقز تا افق سال ۱۴۲۵ با جمعیت ۳۰۴ هزار نفر خبر داد.

“آرش آریانژاد” در گفتگو با اقتصاد کلان، با اعلام این خبر گفت: در تلاش هستیم تصفیه‌خانه‌ای راه‌اندازی کنیم که علاوه بر فرایند تصفیه در شرایط متعارف، قابلیت و توان تصفیه آب در شرایط نامتعارف و مواجه با مشکلات احتمالی مخزن را نیز داشته باشد.
وی هدف از این طرح را انتقال و تصفیه آب خام ذخیره شده پشت دریاچه سد چراغ ویس به میزان ۳۳ میلیون متر مکعب در سال جهت تامین آب شرب ساکنان شهر سقز تا افق سال ۱۴۲۵ با جمعیت ۳۰۴ هزار نفر عنوان کرد و افزود: این طرح جزو مصوبات طرح‌های اجرایی سفر مقام معظم رهبری بوده که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز تصفیه‌خانه هزینه شده و برای اتمام آن به ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
آریانژاد گفت: عملیات اجرایی این طرح شامل اجرای خطوط انتقال آب به طول ۲۶ کیلومتر با لوله فولادی ۸۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی‌متر و انتقال آب خام به تصفیه‌خانه قدیم با ظرفیت ۴۰۰ لیتر در ثانیه است.
وی در ادامه با بیان اینکه تصفیه‌خانه فعلی ظرفیت تصفیه ۴۰۰ لیتر آب در ثانیه را دارد، اضافه کرد: بخشی از عملیات اتصال و تحویل آب تصفیه‌خانه شماره ۲ سقز به شبکه شهری شامل خط انتقال آب پاک به طول ۵٫۵ کیلومتر از محل تصفیه‌خانه تا میدان زندان با لوله فولادی به قطر ۱۰۰۰ میلی‌متر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.