×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024
نتایج یک نظرسنجی: بایدن فوری و بی قید و شرط به برجام بازگردد

به گزترش اقتصاد کلان، نشریه نیوزویک در مطلبی با اشاره به جدیدترین نظرسنجی انجام‌شده میان کارشناسان خاورمیانه در آمریکا، از خواست ۶۷ درصد این شرکت‌کنندگان برای بازگشت فوری و بی‌قید و شرط دولت جو بایدن به برجام خبرداد.

به گزارش روز چهارشنبه اقتصاد کلان به نقل از تارنمای خبری این نشریه آمریکایی، بر اساس نظرسنجی جدیدی که میان کارشناسان خاورمیانه صورت گرفته است، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا باید پیش از آغاز مذاکرات در مورد هر مساله دیگری، به برجام بازگردد.  

براساس این نظرسنجی که به صورت مشترک توسط برنامه «میدل ایست اسکولار بارومیتر» دانشگاه مریلند و جرج واشنگتن، از تاریخ هشت تا ۱۵ فوریه سالجاری (۲۰ تا ۲۷ بهمن) بر روی ۵۲۱ عضو از انجمن مطالعات خاورمیانه (MESA)، بخش خاورمیانه و شمال آفریقای انجمن علوم سیاسی آمریکا (APSA) و سایر ارتباطات مربوط به پروژه علوم سیاسی خاورمیانه (POMEPS) انجام شد، ۶۷ درصد شرکت کنندگان بر این باور هستند که راهبرد سیاست خارجی بایدن که به احتمال زیاد “نتایج مطلوبی” برای ایالات متحده ایجاد می کند، بازگشت فوری به برجام پیش از مذاکره بر سر سایر موراد است.

در این نظرسنجی که دیروز سه شنبه منتشر شد، ۷۵ درصد از کارشناسان اظهار داشتند بازگشت واشنگتن به این توافق احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته ای را طی یک دهه آینده کاهش می دهد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷) از برجام خارج شد و با راه اندازی کارزار «فشارحداکثری» تحریم های اقتصادی شدیدی علیه ایران تحمیل کرد.

در مقابل بایدن در جریان کارزارهای انتخاباتی خود گفت که قصد بازگشت به برجام را دارد اما تاکید کرد تا زمانی که ایران دست از غنی سازی اورانیوم برندارد و به تعهدات خود در قبال این توافق هسته ای برنگردد تحریم ها را لغو نمی کند.

از سوی دیگر «آیت الله خامنه ای» رهبر ایران هم اعلام کرده است تا لغو موثر همه تحریم ها تهران به تعهدات پیشین خود در قبال برجام باز نمی گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.