×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
خطر بروز حادثه ای بدتر از پلاسکو در کمین دو پاساژ “لادن و ارم” در بجنورد

به گزارش اقتصاد کلان، رئیس آتش نشانی بجنورد گفت: خطر بروز حادثه ای بدتر از پلاسکو در کمین دو پاساژ “لادن و ارم” در بجنورد است.

گریوانی در گفت و گو با اقنصاد کلان، با اشاره به اینکه آتش نشانی بازدیدهایی را در بخش های مختلف این شهر انجام داده است، گفت: تاکنون دو هزار بازدید توسط آتش نشانی بجنورد از قسمت های مختلف انجام شده که ۵۵ مرکز تجاری و اداری و بهداشتی و درمانی اخطار ایمنی گرفتند که مشکلات جدی در آن ها مشاهده می شد.

وی افزود: در واقع در پاساژ ارم سیستم اطفاء حریق وجود ندارد و سیتم اطفاء حریق در پاساژ لادن از کار افتاده است و مشکلات دیگری نیز در این دو پاساژ مشاهده شده است که به مالکان آن ها مهلت داده شده تا نواقص را هرچه سریع تر مرتفع کنند.

گریوانی تاکیدکرد: در دو پاساژ مذکور باید نواقص هرچه سریع تر حل شوند چراکه در صورت بروز حادثه، ممکن است مردم در آنجا گیر بیفتند و حادثه ای بدتر از پلاسکو اتفاق افتد.

وی با اشاره به کاروان سرای تاریخی سردار در محل سبزه میدان بجنورد نیز بیان کرد: در این کاروان سرا کالاهایی همچون نخ، پشم، ابر، پر و …. به صورت غیراصولی در غرفه ها چیده شده و در واقع این کالاها در آنجا فقط تپانده شده اند که در صورت بروز حادثه ای همچون آتش سوزی، از آنجاییکه بخش شرقریال شمال و غرب آن منطقه بافت فرسوده وجود دارد  و منازل و واحدهای تجاری به صورت شیروانی هستند احتمال بروز آتش سوزی در سطح بزرگ دور از انتظار نیست و از سوی با توجه به موقعیت مکانی دسترسی آتش نشانی به آنجا نیز امکان پذیر نخواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: تراکم و بار وسایل انباشت شده در این کاروان سرا خیلی بالا و چیدمان نامناسب است که باید تدبیری برای چیدمان کالاها اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن اخطارهایی نیز به بیمارستان تخصصی زنان بنت الهدی، امام علی(ع)، امام حسن(ع) و تامین اجتماعی نیز بابت سیستم های اطفاء و اعلام حریق داده شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.