×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
کردستان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در رتبه ششم کشور قرار دارد

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان گفت: در پرداخت اعتبارات تبصره ۱۸ با پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۷۰۰ طرح، رتبه ۶ کشور در اختیار کردستان قرار دارد.

سید کمال حسینی در جلسه کارگروه اشتغال استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: مسئله اشتغال و رفع بیکاری جزء اولویت‌های مهم استان می باشد و برای تحقق این امر به برنامه ریزی منسجم ،تامین منابع مالی و همکاری همه بخش ها نیازمندیم.

وی افزود: خوشبختانه در سال جاری مبلغی بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرضه‌الحسنه به استان کردستان اختصاص یافت که باید با مدیریت درست، به رشد نقدینگی و ایجاد شغل در استان منجر شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان ضمن تشکر از دستگاه‌های برتر از لحاظ ثبت آماری در سامانه رصد، اذعان داشت: کردستان در بحث سامانه رصد، در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

حسینی در ادامه گفت: نحوه توزیع اعتبارات مشاغل خانگی در سال جاری باید ۷۰ درصد به صورت شهرستانی و ۳۰ درصد باقیمانده به صورت متمرکز باشد.

به گفته وی، در پرداخت اعتبارات تبصره ۱۸ با پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۷۰۰ طرح، رتبه ۶ کشور در اختیار کردستان قرار دارد.

ثبت اشتغال ۱۲ هزار و ۵۰۶ نفر کردستانی در سامانه رصد

فرزاد پیشکاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تاکنون تعداد اشتغال شده ثبت در سامانه رصد ۱۲ هزار و ۵۰۶ نفر بوده که نسبت به آمار جلسه گذشته ۲۹۶ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: براساس خود اظهاری دستگاه‌های اجرایی، ۳۳ درصد اشتغال در سال گذشته در سطح استان تحقق یافته است.

پیشکاری به دستگاه های برتر از لحاظ ثبت آمار در سامانه رصد اشاره کرد و گفت: دستگاه های برتر به ترتیب، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تحقق ۱۵۲ درصد اشتغال، ورزش و جوانان با تحقق ۸۵ درصد و فرهنگ و ارشاد اسلامی با تحقق ۵۰ درصد، می باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه های برتر از لحاظ عملکرد در سامانه رصد، به ترتیب سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت و کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده‌اند، گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری، شرکت گاز و سازمان محیط زیست استان کردستان کمترین درصد ثبت نسبت به تعهدات خود داشته‌اند و برخی از دستگاه ها همچون شرکت های صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه کردستان هیچ گونه ثبت عملکردی در سامانه رصد نداشته‌اند.

به گفته پیشکاری، درمیان شهرستان ها نیز بیشترین ثبت آمار در سامانه رصد مربوط به شهرستان های، قروه، سقز و دیواندره و کمترین آن مربوط به شهرستان های سروآباد، سنندج و کامیاران می باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه به پرداختی بانک‌ها اشاره و بیان کرد :
اعتبارات تخصیص یافته به استان جهت صرف مشاغل خانگی، طی سال گذشته ٤۳ میلیارد تومان بوده و میزان معرفی شده به بانک‌ها، ٤۵ میلیارد تومان بوده که فقط ۳۹ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

پیشکاری همه دستگاه‌های اجرایی را مکلف به ثبت میزان اشتغال در سامانه رصد، بعد از تحقق اشتغال دانست و گفت: عملکرد نظارتی ثبت شده در سامانه ۱۰ درصد کل طرح هاست که مجموع کل نظارت تایید شده طرح‌ها، یک هزار و ۱٦۷ مورد بوده است.

لازم به ذکر است که‌ فرمانداران شهرستان ها به صورت ویدئو کنفراس در این جلسه حضور داشتند.

خبرنگار/ ثریا صلواتی