×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
پیشینه تاریخی کردستان نشان از  تاریخی ارزشمند دارد

 

رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه سنندج جهت انجام سفره یک روزه در استان کردستان، به مقاومت استان در دوران مختلف تاریخ انقلاب اسلامی اشاره و کردستان را استانی مقاوم در تاریخ انقلاب اسلامی خواند.

آیت الله رئیسی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان کردستان در تاریخ انقلاب اسلامی استانی مقاوم شناخته شده است که گواه آن  بیش از ۵ هزار شهید و ۹ هزار جانباز است اظهار داشت: این استان جایگاه سرداران رشید و بزرگانی چون شهید شیخ الاسلام و دیگر چهره هایی است که نه فقط برای استان که برای کشور همراه نامشان بلند است.

رئیس جمهور با بیان اینکه سالهاست مردم کردستان اند ادامه داد: استان کردستان به عنوان یک استانی فرهنگی و با تمدن می شناسیم و جای جای این استان نشان از مدنیت است و پیشینه تاریخی استان نشان از  تاریخی ارزشمند دارد.

رئیسی با بیان اینکه نیروی انسانی کارآمد و جوانان تحصیل کرده از ظرفیت های قابل توجه در استان به شمار می آید گفت: این استان دارای ظرفیت های بسیاری در بخش های کشاورزی، معادن و دامداری بوده و قطب گردشگری است.

وی افزود: خدمت و تلاش برای توسعه کردستان را هم بنده و هم مدیران استان باید توفیقی بدانیم برای خودمان به دنبال بررسی هایی که دوستان انجام دادن مشکلات استان را دیدند و پیشنهاداتی است برای رفع محرومیت و مشکلات استان دارند که در این سفر برنامه ریزی برای انجام آنها می شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خدمت و تلاش برای توسعه کردستان را هم بنده و هم مدیران استان توفیق دانست گفت: طی بررسی هایی انجام شده از سوی دوستان، مشکلات استان رصد و پیشنهاداتی برای رفع محرومیت و مشکلات استان ارائه شده که در این سفر برای انجام آنها برنامه ریزی های صورت خواهد گرفت.

به گفته رئیس جمهور،اتمام پروژه های نیمه تمام در برنامه دولت بوده و جزو مصوبات سفر خواهد بود و این مسئله جزء مطالبات اصلی مردم کردستان می باشد.

️بازدید از نقاط مختلف شهر و پروژه‌های نیمه‌تمام و واحد‌های بزرگ صنعتی، تولیدی کردستان به صورت میدانی، دیدار عمومی با مردم امروز ساعت ۱۰ صبح در سقز و ۱۷ عصر در ورزشگاه ۲۲ گولان سنندج، دیدار با علما و روحانیون با رئیس‌جمهور و هم چنین شرکت در شورای اداری استان از جمله برنامه های سفر ریاست جمهوری به استان کردستان می باشد.

رئیس جهمور در پایان سفر یک روز خود به کردستان طی نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به تشریح دستاورد های این سفر خواهد پرداخت.

خبرنگار: ثریا صلواتی