×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
شعار و دغدغه آیت الله رئیسی  ایجاد عدالت در میان اقوام کشور است

ماموستا عبدالسلام کریمی عصر روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای اداری کردستان در سنندج که با ریاست استاندار کردستان و مدیران استانی برگزار شد، اظهار داشت: شعار رئیس جمهور اجرای “عدالت اجتماعی” است و همه اقوام و مذاهب و حتی ادیان توحیدی در استفاده از منابع خدادادی و ظرفیت‌های کشور سهیم بوده و هیچ قومی نباید احساس کند مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه انسجام و همبستگی اوقوام ایرانی موجب اقتدار هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی خواهد شد گفت: هدف دشمنان ایران ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاب است که با وحدت و همدلی برآنان پیروز شد.

ماموستا کریمی اقوام را به رنگین کمان تشبیه کرد و اذعان داشت: اقوام را می توان هم چالش و هم فرصت دانست که با تفکر، برنامه ریزی مناسب و استفاده از ظرفیت ها به فرصت تبدیل شود.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی ادامه داد:ایجاد ناامیدی در شرایط کنونی یکی از بزرگترین منکرات است و باید با امید آفرینی و بازگوکردن مشترکات به تقویت وحدت جاهد تبیین را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه دغدغه شب و روز ریاست جمهوری حل مشکلات مردم است افزود: مردم ولی نعمت و در راس همه امور هستند و باید خدمتگزار آنان بود.

ماموستا کریمی سلام رئیس جهمور را به مردم کردستان ابلاغ و از انعکاس و پیگیری مشکلات استان به ایشان خبر داد و گفت: کردستان برای عبور از تنگناهای موجود به اعتبارات جهشی نیاز نیاز دارد و باید نمایندگان مجلس و مدیران آن را با جدیدت دنبال کنند.

وی برهرچه بیشتر حضور نیروهای متخصص اهل سنت بانوان در پست های مدیریتی استان تاکید کرد و ادامه داد: از استاندار کردستان تضا داریم علاوه بر بکارگیری نیروهای یاد شده باید در رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی ماموستایان و علما گامی مفید برداشته شود.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در ادامه گفت: با توسعه مرزها می توان مسئله کوله برها را برطرف و با استفاده از ظرفیت های موجود ایجاد اشتغال و درآمد کرد.

راه رسیدن به خدا از میان مردم می گذرد

 

امام جمعه سنندج در این جلسه با اشاره به اینکه راه رسیدن به خدا از میان مردم عبور می کند اظهار داشت: با همکاری و تعامل میان مردم و دولت مشکلات در حوزه های مختلف رفع خواهد گردید و اجرای امور با بصیرت و آگاهی راه را برای عملی شدن توطئعه دشمن خواهد بست.

ماموستا فایق رستمی ادامه داد: شایسته سالاری نیاز اصلی جامعه است و این مهم در سایه خدمتگزاری دلسوزانه به مردم تحقق یافته است.

وی با تاکید بر اینکه هدف دین اسلام خدمت صادقانه به مردم است اذعان داشت: دولت سیزدهم با جدیت تمام سعی در رفع مشکلات جامعه دارد و با توجه به این امر امیدواریم ایرانی قدرتمندتر از لحاظ اقتصادی به جهان معرفی گردد.

 

مرز باشماغ به توجه ویژه دولت نیاز دارد

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در این مراسم به جایگاه ویژه بانوان در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: توجه و رسیدگی به مشکلات اهل سنت و کردستان از مطالبات ما می باشد و انتظار دایم همچنانکه در وزارت تعاون از افراد توانمند کردستان بهره بردند در مدیریت کلان کشور از ظرفیت های انسانی توانمند و نخبه این استان استفاده کنند.

قاسمی پور اذعان داشت: جایگاه روحانیت به ویژه اهل سنت باید ارتقاء یابد چرا که آنها در تمام لحظه ها در جامعه و میان جوانان امید آفرینی کرده اند.

وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه دولت به دومین مرز بزرگ ایران در باشماغ کردستان تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل مرز باشماغ باید از آن برای ایجاد توسعه استان، رفع مشکل معیشت مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان استفاده کرد.

خبرنگار: ثریا صلواتی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.