×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
مبدا و مقصد تجارت تهران کجاست؟

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تهران از رشد ۶۵ درصدی صادرات. کالاهای غیر نفتی از گمرکات استان تهران خبر داد. و گفت: پنج بازار نخست صادراتی استان تهران عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و فدراسیون روسیه و کشورهای اصلی. مبدا واردات کالاها نیز امارات متحده عربی، چین، ترکیه و آلمان است.

یحیی کیخا ظهار کرد: ارزش صادرات استان تهران در سه فصل اول امسال از ۸۰۰ میلیون دلار. گذشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد رشد داشته است.

تجارت تهران

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران، پنج بازار نخست صادراتی استان تهران را عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و فدراسیون روسیه عنوان کرد و گفت: اقلام عمده صادراتی به این کشورها، مواد پلاستیکی، محصولات صنایع شیمیایی و صنایع وابسته، محصولات نباتی، فلزات معمولی و مصنوعات آنها و مواد نساجی ومصنوعات بوده است.

به گفته وی ارزش کالاهای وارداتی در این مدت نیز ۸ هزار و ۷۰۰ میلیون دلار بوده که رشد ۴۲ درصدی داشته و مهم‌ترین کالاهای وارداتی مواد اولیه تولید واحدهای صنعتی، ماشین آلات و قطعات بوده است. کشورهای اصلی واردات کالاها نیز امارات متحده عربی، چین، ترکیه و آلمان است.

سهم ۵۵ درصدی تهران از ثبت سفارش‌ها

کیخا در ادامه از ورود ۵۰ هزار و ۹۴۷ پرونده ثبت سفارش به سامانه خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۴۲ هزار و ۹۹۰ فقره به ارزش ۱۵ هزار و ۳۵۳ میلیون یورو تایید و مابقی آن رد شده است.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد ثبت سفارش‌ در کل کشور مربوط به استان تهران است، اظهار کرد: همچنین در ۹ ماهه سال جاری ۱۳ هزار کارت بازرگانی صادر و تمدید شده که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد رشد داشته است. در حال حاضر تعداد کارت بازرگانی فعال استان بالغ بر ۱۵ هزار و ۵۹۰ کارت است.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک تلگرام