×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
کردستان در انتظار تصمیم

زمان اعلام نتیجه اولین آزمون رییسی در کردستان نزدیک است

از اولین روزهای پس از انتخاب وزیر کشور، گمانه‌زنی‌ها پیرامون گزینه‌های استانداری در سراسر کشور بالا گرفت و برخی گروه‌ها و احزاب با گرایش‌های سیاسی مختلف به تلاش برای رایزنی در انتخاب پست‌های مهم و کلیدی دولت جدید پرداختند.
اهالی کردستان اما ورای این قیل و قال های سیاسی به پشتوانه شعار های انتخاباتی رییس جمهور منتخب مبنی بر “توجه به نخبه های بومی در مدیریت کشور” و نیر “باور دولت مردمی به ضرورت زدودن دیدگاه های تمرکز گرایانه” چشم به تصمیم دولت در موضوع انتخاب استاندار بسته اند. انتخابی که با به درازا کشیده شدن و گمانه زنی های چند ماهه رسانه ای، امروز به تیتر اصلی موضوعات این استان بدل شده است.

با وجود دلگرمی ایجاد شده ناشی از انتخاب یک وزیر کردستانی و همچنین انتصاب یک کرد اهل سنت به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش، انتظار انتخاب استاندار بومی برای کردستان به هیچ عنوان در سایه قرار نگرفته و همچنان به عنوان اولویت اصلی این ایام کردستان مطرح است و مردم علی رغم برخی خبر های نه چندان خوشایند، “پیگیر و امیدوار” گوش به زنگ تصمیم دولت در انتخاب استاندار بومی هستند.

آنچه مسلم است این است که در چند روز آینده مردم کردستان شاهد نتیجه اولین آزمون دولت سیزدهم در این استان هستند، آزمونی که نتیجه آن به شدت در تعیین مسیر امید محتاطانه ایجاد شده در کردستان زخم خورده موثر خواهد بود.