×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
آغاز به کار شورای شهر مریوان در میان ابهامات و رای دیوان

مراسم تحلیف و انتخاب هیات رییسه ششمین دوره شورای شهر مریوان در سالن جلسات فرماندار این شهر برگزار شد

در چند ماه گذشته با توجه به حواشی گسترده انتخابات شورای ششم شهر مریوان و حذف برخی از منتخبین به واسطه شکایت های موجود، آغاز به کار شورای این شهر به تعویق افتاد. اما روز گذشته علی رغم تصریح حکم شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری به تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ در موضوع شکایت داوطلبان حذف شده شورای شهر مریوان مبنی بر “جلوگیری از ورود اعضای علی البدل شورای شهر مریوان تا زمان تعیین تکلیف نتیجه قطعی و رای نهایی دیوان” فرماندار مریوان آغاز به کار شورای ششم این شهر را اعلام کرد.
داوطلبان حذف شده در روند اعلام نتایج (شاهو فرجی – ایوب تیموری- آرمان بازرگان- عبدالکریم محمدی و آزاد یارخدا) در شکایت از وزارت کشور و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، استانداری کردستان و فرمانداری مریوان تقاصای صدور دستور موقت مبنی بر عدم اجرای مصوبه وزارت کشور در خصوص ورود اعضای علی البدل به جلسه شورای شهر مریوان در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ تا تعیین تکلیف رای نهایی دیوان عدالت اداری را داشتند.
که در نهایت دیوان عدالت اداری با استناد بر اهمیت موضوع و اخذ تصمیمات مهم در آغاز به کار شورا در حکمی به تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ورود اعضای علی البدل شورا را – علی رغم گذشت بازه محدودیت قانونی دوماهه حضور اعضای علی البدل- تا زمان رای نهایی در خصوص شکایات منع کرده است. علی رغم صراحت رای دیوان در این موضوع فرمانار مریوان، آغاز به کار این شورا را اعلام کرد.
در جلسه فرمانداری مریوان پس از برگزاری مراسم تحلیف اعضای هیئت رئیسه برای سال اول فعالیت با اتفاق آرا تعیین گردیدند

اعضای هیئت رئیسه شهر مریوان

۱- آزاد بارخدا (رئیس شورا)
۲- عبدالکریم محمدی( نایب رئیس)
۳- پخشان فرجی (منشی)
۴- ایوب تیموری (خزانه دار)
و دیگر عضو شورای شهر عبارتند از
۵-عبدالله عبدی (اعضا)
۶-آرمان بازرگان (اعضا)
۷- شاهو فرجی (اعضا)