×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
کردستان در انتظار پاسخ به اعتماد دولت سیزدهم

دولت در تعیین استاندار کردستان تا چه اندازه به نظر مردم توجه می کند؟

دولت سیزدهم ۱۳ استاندار را برای استان های مختلف تعیین کرده است و ۱۸ استان در انتظار تعیین استانداران جدید هستنند . با دور شدن از آغاز دولت به نظر می رسد از التهاب گمانه زنی ها برای پیش بینی استانداران احتمالی پیشنهادی کاسته شده و می توان این تعلل دولت سزدهم را نیز به گونه ای در راستای کاهش هیجانات روز های آغاز به کار دانست.
در کردستان نیز همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم، تلاش محافل و گروه های مختلف در راستای تاثیرگذاری در انتخاب کاندیدا های مورد نظر خود بالا گرفت.
در میان ورود شخصیت ها، احزاب و گروه های مختلف اما ” شورای معتمدین و خیرخواهان کردستان” پس از بررسی در خصوص مجموعه واجدین شرایط استانداری استان کردستان در جلسات مکرر، با در نظر گرفتن شرایط استان از زوایای مختلف لیستی ۵ نفره را با عنوان ” لیست پیشنهادی شورای معتمدین و خیرخواهان استان کردستان” تهیه و ارایه نمود.
این لیست که با اولویت استاندار بومی تهیه گردید شامل مجموعه ای ازشخصیت های علمی، سیاسی و مدیران اجرایی اسبق استان در حوزه های مختلف است که مورد وثوق شورای معتمدین و خیرخواهان استان هستند. در این ایام که گمانه زنی های برای تعیین تکلیف استاندار کردستان بالا گرفته است خبرگزاری تسنیم بر اساس تکرار نام گزینه ها در محافل مختلف اقدام به انتشار لیست کاندیدا های مسوولیت استانداری ۱۸ استان باقی مانده نموده که در این میان حداقل نام یکی از افراد معرفی شده توسط خبرگزاری تسنیم در لیست منتشر شده از سوی معتمدین به چشم می خورد.
از آنجا که انتخاب استانداران ۱۳ استان انجام گرفته دارای الگوی مشخصی نیست و شخصیت های علمی، نظامی و مدیران اجرایی حوزه های مختلف به چشم می خورند نمی توان با تقریب قابل قبولی در مورد گزینه محتمل استان های باقی مانده صحبت کرد.
فارغ از اینکه دولت مردمی تا چه اندازه در انتخاب استاندار کردستان نظر معتمدین و خیرخواهان استان را مورد توجه قرار می دهند، آنچه پرواضح است “ضرورت انتخاب فردی با ویژگی های خاص و شناخت عمیق از شرایط کردستان” است که تمام گروه ها و دغدغه مندان در این ایام برا آن تکیه می کنند.
شرایط اسفناک سلامت، معیشت مردم و تورم بالا در استان، وضعیت نامناسب آب شرب، کولبری، آمار بالای بیکاری، ضعف اساسی زیرساخت های توسعه در حوزه های مختلف و ده ها چالش دیگر در کنار فرصت های ویژه استان کردستان در انتظار استاندار جدیدی است و به نظر می رسد “روزهای سخت و پر کاری در کردستان” پیش رو خواهد داشت.