×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
شَرمِ سُرخ
تسنیم/ کردستان

به گزارش اقتصادکلان، مراسم پویش شکوفه‌های زیتون عصر امروز در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم کودکانی از ایران که پیش از آن در حال نقاشی برای کودکان غزه بودند به روی سن رفته و از آرزوهای خودشان برای کودکان غزه گفتند. دعاهایی مانند، «دعا می‌کنم که کودکان فلسطین کشنه نشوند»، «دعا می‌کنم که بچه‌های غزه اسباب‌بازی داشته باشند» و یا دعای جالب یک کودک که از خدا می‌خواست که «دعا می‌کنم که کودکان غزه بتوانند ماکارونی بخورند».

روح‌الله رضوی مدیر بخش بین‌الملل اتحادیه امت واحده در سخنانی گفت: با وجود حضور همه جانبه‌ عرصه‌های دولتی در موضوع غزه اما در این عرصه بین‌المللی ما شاهد فعالیت‌های مردمی ضعیفی بوده‌ایم. اکنون حجم بالایی از فعالیت‌ها وجود دارد که از عرصه بالقوه به بالفعل در نیامده است.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده این پویش از پول‌های مردمی است و از پول نفت نیست، گفت: تاکنون ۸۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده است که این پول‌ها و هدایای تهیه شده از آن از طرق مختلف به کودکانی که در غزه همه چیز خود یعنی خانواده خود را از دست داده‌اند اهدا می‌شود. شرایط خانوادگی برخی از این خانواده‌ها بسیار وخیم‌تر بوده است و به همین دلیل آنها را انتخاب کرده‌ایم.

رضوی با اشاره به خاطره‌ای از حضور او و برخی از همراهانش در غزه در سال ۲۰۱۱ گفت: در زمان حضور ۴ روزه ما در غزه علارغم اینکه مردم‌ آن منطقه سال‌ها مشکلات زیادی را کشیده بودند اما من چهره گریانی در بین آنها ندیدم و باید گفت که جمع مظلومیت و مقاومت در چهره‌های مردم غزه وجود داشت.

مدیر بخش بین‌الملل اتحادیه امت واحده تصریح کرد: ما در مقابل این کودکان احساس دین می‌کنیم که بتوانیم قدری آنها را شاد کنیم به همین دلیل هم برای کودکان اسباب‌بازی در غزه تهیه شده بود چرا که برای کودک هیچ چیزی ملموس‌تر از اسباب‌بازی نیست و این خنده‌ها بسیار ارزش دارد.

وی در پایان گفت: شاهد هستیم که در هر جایی که یک مسئله و مشکل اتفاق می‌افتد گروه‌های سلفی و تندروی وهابی برای کمک به آنها حضورپیدا می‌کنند در حالی که ما به عنوان کشوری که در قانون اساسی ما کمک به مظلومین قرار داده شده است در این قضایا وارد نمی‌شویم. ما اگر تفاوتی با آنها نداشته باشیم باید به حکم انسانیت به آن مظلومان کمک کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم خالد ابراهیم از غزه در ارتباط زنده با این مراسم در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت کلی انسانی در غزه گفت: جنگ اخیر خسارت‌های انسانی فراوانی را بر جای گذاشته است. جنگی که در آن اسرائیل مردم را مستقیما هدف قرار داده بود. ما در این جنگ شاهد بودیم که اسرائیل مستقیما خانه‌های مسکونی را بر سر صاحبان آن خراب می‌کرد و آنها با قصد و عمدا کودکان و خانه‌های را هدف قرار می‌دادند.

وی افزود: نتیجه این جنگ برجای گذاشتن بیش از ۲۰۰۰ شهید بود که تعداد زیادی از آنها را نیز کودکان تشکیل می‌دادند. اسرائیل در خلال این جنگ به برخی نقاط به شکلی حمله کرد که بعد از حمله دیگر قابل شناسایی نبودند که پیش از آن در آن محل خانه‌ای وجود داشته است.

خالد ابراهیم در پایان این ارتباط زنده با غزه گفت: ما بسیار از کمک‌های مردم ایران سپاسگذاریم اما وضعیت در اینجا بسیار بد است. ما نیازمند آن هستیم که اینگونه فعالیت‌ها ادامه پیدا کند و متوقف نشود و این کار هم نیازمند موسسات مردم نهاد و ایرانی است که ما را در این حرکت یاری کنند. در این راستا از کمک‌های موسسه امت واحده تشکر می‌کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم از اولین اثر موسیقایی مشترک بین ایران و فلسطین با نام «غزه صخره الانتصار» رونمایی شد.

در بخش پایانی این مراسم نیز محسن مومنی شریف، علیرضا قزوه،‌ شهاب اسفندیاری، فروز رجایی‌فر، حسین دهباشی،‌ سیاوش امیری و برخی دیگر سخنان کوتاهی را ارائه کردند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.