×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
ایجاد زنجیره ارزش در بخش کشاورزی کردستان عامل رونق تولید و اشتغال است

به گزارش اقتصادکلان ، علی نوری روز یکشنبه در جریان دیدار مدیر و جمعی از کارکنان تعاون روستایی استان در سنندج اظهار کرد: عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، تامین کالاهای اساسی و ایجاد اشتغال پایدار روستایی در اولویت برنامه های تعاون روستایی در استان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اقدامات مطلوبی در مورد جذب سرمایه گذار برای فرآوری گوجه فرنگی و سیب زمینی و همچنین جذب سرمایه گذار برای احداث پایانه صادراتی انجام شده که امید است در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: بخش کشاورزی و تعاون روستایی از ظرفیت بالایی برای اشتغال و توسعه استان برخوردار است؛ بنابراین با تمام توان در کنار این مجموعه خواهیم بود و مشکلات این حوزه را به جد پیگیری خواهیم کرد.

نوری با تشکر از کارکنان تعاون روستایی استان یادآور شد: ۴٠ درصد از اشتغال استان در بخش کشاورزی ایجاد شده است بنابراین انتظار این است زنجیره ارزش در این بخش شکل گیرد و تعاون روستایی در راستای عرضه مستقیم محصولات کشاورزان و دامداران و حذف دلالان نسبت به ایجاد و توسعه روستا بازارها اقدام کند.

مدیر تعاون روستایی کردستان هم در این دیدار به بیان شرح مختصری از برنامه ها، فعالیت ها و اهداف این نهاد در راستای تحقق شعار سال پرداخت و گفت: اصلی ترین هدف تعاون روستایی تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و توسعه زیرساخت های لازم به منظور تولید و فروش بدون واسطه محصولات کشاورزی است.

منبع: ایرنا/ کردستان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.