×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
بهره‌برداری ده‌هزارمین واحد مسکن محرومان کشور در کردستان

به گزارش اقتصاد کلان، پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان کشور، در این آیین که پیش از ظهر امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعا طی یک سال و نیم گذشته ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور با اعتبار سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان احداث شده است که از این مبلغ، سهم بنیاد مستضعفان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز ۱۰هزار نفر از هموطنان ما صاحب خانه شدند، گفت: این افراد خود به تنهایی توانایی تامین اعتبار لازم برای طرح نهضت ملی مسکن را نداشتند که خوشبختانه با کمک‌های بلاعوض انجام شده، این افراد امروز صاحب خانه هستند.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به اینکه امروز هشت واحد مسکن محرومان در روستای چور شهرستان مریوان به بهره‌برداری رسید افزود: در حال حاضر یک هزار و ٤۵۰ واحد مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی در استان کردستان در حال احداث می‌باشد که تعداد قابل توجهی از آن به بهره‌برداری رسیده است.

فتاح در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان کشور با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت تنگاتنگ در حال همکاری است ، اذعان داشت: امیدواریم تا پایان سال جاری بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن توسط بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی احداث، تکمیل و تحویل داده شود.

صدای خدمت دولت در دورترین مناطق روستایی کردستان طنین‌انداز شد

“اسماعیل زارعی کوشا” استاندار کردستان نیز در این جلسه با اعلام این‌که در دولت سیزدهم محرومیت زدایی به دورترین نقاط روستایی رسیده است؛ افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه یک هزار واحد مسکونی در مناطق محروم روستایی استان با حمایت ۱۰۰ درصدی بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.
وی در مراسم بهره‌برداری از ۸ واحد مسکن محرومین روستای چور به خبرنگاران گفت: تاکنون از این یک هزار واحد، ساخت ۵۱۲ واحد به اتمام رسیده و ۴۸۸ واحد هم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار کردستان خدمات بنیاد علوی در توسعه سرانه ورزشی در مناطق روستایی را نیز ستود و بهره‌برداری از چمن مصنوعی روستای ننه از توابع شهرستان مریوان را از دیگر دستاوردهای دولت با حمایت بنیاد مستضعفان کشور عنوان کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با اشاره اینکه وظیفه اصلی ما ساخت مسکن محرومین جامعه است، اظهار داشت: در این راستا تاکنون تفاهم‌نامه‌های خوبی با بیناد مستضعفان انقلاب اسلامی، کمیته امداد و بهزیستی امضا شده است.

اکبر نیکزاد این مراسم را با برکت خواند و افزود: باید ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در سطح کشور در قالب تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان ساخته شود که امروز ده‌ هزارمین واحد به بهره‌برداری رسید.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه این واحد‌ها با محوریت مردم ساخته شده است، گفت: برای هر کدام از این واحد‌ها ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۲ تن میلگرد و ۱۰ تن سیمان رایگان از سوی بنیاد مستضعفان و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پایین از سوی دولت پرداخت شده است.

گفتنی است که، سهم استان کردستان از ۲۰ هزار واحد ذکر شده، یک هزار واحد است که ۴۰ واحد سهم بانه، ۱۰۰ واحد سهم بیجار،   ۶۰ واحد دهگلان، ۶۰ واحد دیواندره، ۵۲۵ واحد سروآباد، ۴۰ واحد سقز، ۳۲ واحد سنندج، ۱۲ واحد قروه، ۳۱ واحد کامیاران و ۱۰۸ واحد هم مریوان است که تاکنون از این یک هزار واحد سهم استان به اتمام رسیده است.

امروز همچنین چمن مصنوعی روستای ننه مریوان در ابعاد ۲۱ در ۴۰ متر مربع با ۱/۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مشارکتی بنیاد علوی و دهیاری روستا افتتاح شد.

انتهای پیام/ ثریا صلواتی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.