×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
فعالیت ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در کردستان

به گزارش اقتصاد کلان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی موسسه‌ای فرهنگی است که در تمام عرصه‌ها به عنوان یک تکلیف نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد تبیین را به عنوان کلان برنامه و قرآن را محور امور مدنظر قرار داده‌ است، به تشریح فعالیت‌های این سازمان پرداخت و گفت: ایجاد و توسعه تشکل‌های دینی و مؤسسات فرهنگی، برگزاری جلسات و دوره‌های تخصصی توانمندسازی ویژه روحانیون، ساماندهی هیئت‌های مذهبی از برنامه‌های این سازمان در سال گذشته بوده است.

رازیانی در ادامه از تاسیس بنیاد نوجوانان در سازمان تبلیغات اسلامی جهت اجرای برنامه‌های تخصصی این قشر در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان وجود دارد که در تعطیلات تابستان برنامه‌های خاصی برای اوقات فراغت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به برنامه‌ریزی و تدابیر لازم جهت اعزام ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان در اردو‌های سه‌ روزه به شهرستان‌های بانه و سقز در راستای غنی‌سازی اوقات‌ فراغت، افزود: در حال حاضر نهضت پیشرو بانوان در سطح استان در راستای توانمند سازی دختران فعال، اجرا می‌شود.

رازیانی در ادامه از راه‌اندازی خانه‌های قرآن در مساجد روستاهای استان در سال گذشته خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۳٤۰ مؤسسه و خانه قرآن در سطح استان به منظور برگزاری دوره‌های انس با قرآن و تربیت معلم قرآنی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه مسئله جوانی جمعیت سرفصل و اولویت‌های سازمان تبلیغات است و افزود: با هدف اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه جوانی جمعیت و جلوگیری از سالمندی جمعیت کشور ستادی در این سازمان تشکیل شده و تاکنون چندین دوره تربیت مربی با حضور اساتید مطرح کشور برگزار شده است.

رازیانی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر مشارکت ادارات استان متناسب با توانمندی و علاقه خود و با هدف ارتقای این حوزه با تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: به منظور ارتباط گسترده‌تر با رسانه‌ها، کمیته رسانه‌ای در استان تشکیل شده و این شروعی برای شکل‌گیری سازمان رسانه‌ای در استان کردستان است.

انتهای پیام/ ثریا صلواتی

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.