×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
پویش جبهه انصارالمهدی(عج) در کردستان اجرا می‌شود

 

پویش جبهه انصارالمهدی ( عج) در استان کردستان به عنوان استان پایلوت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش اقتصاد کلان ؛حجت السلام والمسلمین علیرضا حاج لو، مسئول دبیرخانه قرارگاه جهادی بقیته الله زیر نظر حوزه علمیه در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: پویش جبهه انصارالمهدی ( عج) با مشارکت قرارگاه جهادی حضرت بقیته الله در استان کردستان به عنوان استان پایلوت با هدف محرومیت زدایی و رفع مشکلات معیشتی خانوارها در استان اجرا می‌شود و در ادامه در تمام استانهای کشور این پویش فعالیت خود را آغاز می‌کند.

حاج لو در ادامه گفت: افرادی که در گروه‌های جهادی فعالیت دارند پیشتر در تشکلها و پویشهای مردمی فعالیت داشته‌اند چرا که اگر با جان و دل دغدغه حل و فصل مشکلات و محرومیت زدایی مردم را نداشته باشند این کار آنان ابتر خواهد شد.

وی به زلزله سال ۹۶ در استان کرمانشاه و فعالیت پویش انجمن‌های مردمی اشاره کرد و افزود: حضور گروهها و تشکلها در مواقع بحرانی کشور خصوصا ایام کرونا بسیار چشمگیر بوده و به عنوان بازوان توانمند دولت تلقی می شوند.

سید محمد موسوی مدیر عامل مجموعه سمن یاران میهن زیر نظر جبهه انصارالمهدی نیز در این نشست گفت: با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به استان کردستان، ما تصمیم گرفتیم که استارت این پویش معنوی و مردمی در این استان زده شود.

موسوی افزود: اعضا جبهه انصار المهدی گروهی از جوانان پویا و با دغدغه هستند که با هدف ارائه خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی با تمام وجود در حال تلاش جهادی و محرومیت‌زدایی هستند.

وی در ادامه تصریح کرد :ما با همکاری قرارگاه بقیته الله پویشی را در راستای ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم راه اندازی کردیم که این خدمات شامل، بسته های معیشتی، جهزیه و کمک به ازدواج جوانان و همچنین فرزند آوری است که همزمان هم با در نظر گرفتن معیشت خانواده ها، مشکلات اقتصاد داخلی را نیز بطور جدی در نظر گرفتیم.

موسوی افزود: ما در این پویش خدماتی را بصورت مشارکتی با نهادها، ادارات متولی، کمیته امداد و بهزیستی انجام می دهیم که
نماینده‌های ما در استان افراد و خانواده ها را شناسایی می‌کنند و همچنین این روند در روستاها به همین شیوه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این پویش معنوی تنها چیزی که مهم است، هویت جهادی اعضا است که برای ما از اهمیت بالا و ویژه‌ای برخوردار است.

موسوی اذعان داشت: ما دست یاری را به سوی گروه‌های مردمی، انجمن‌های خیریه دراز می‌کنیم و امیدواریم کردستان که به عنوان مرکز ارائه خدمات اصلی این پویش‌ها در نظر گرفته شده و در آینده نزدیک کارگاه یا کارخانه تولید ارایه خدمات در همین راستا در استان افتتاح شود.

عباس دادپور مسئول اجرایی امور نمایندگان پویش ملی بساط مهر نیز در ادامه این نشست گفت: قرار است که دغدغه‌های اقتصادی، مشکلات معیشت و مشکلات ازدواج جوانان را در این پویش‌ها در اولویت قرار دهیم.

داد پور افزود: ۴۰۰ سری جهیزیه را تا پایان اسفند ماه برای کردستان در نظر گرفتیم که تمام ادارات و دستگاه‌های متولی و زیربط را جهت همکاری پای کار می آوریم.

کیوان چارداولی، مدیرعامل انجمن جوانان ژیهات کردستان و نماینده قرارگاه جهادی بقیته الله در شهرستان سنندج در ادامه این نشست به فعالیت گروه‌های جهادی در استان کردستان پرداخت و گفت: خوشبختانه وحدت و انسجام خوبی در میان گروه‌های جهادی استان وجود دارد و شاهد حضور پررنگ این گروه‌ها در مواقع بحران ازجمله، سیل، زلزله و دوران کرونا بوده‌ایم و فعالیت و اقدامات آنها به خوبی قابل لمس است.

وی در ادامه به تاسیس شرکت “هست اینجا” و تولید ماسک در این شرکت اشاره و اذعان داشت: کمبود ماسک در دوران کرونا به یکی از دغدغه‌های ما تبدیل شده بود و با همکاری شرکت اقدامات قابل توجهی در توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و الکل خصوصا در مناطق حاشیه و منفصل شهری انجام شد.

چاردولی تصریح کرد: کردستان یکی از استان‌های دارای محرومیت کشور می‌باشد و امیدواریم با راه‌اندازی پویش جبهه انصار‌المهدی(ع) گام‌های موثری در راستای محرومیت زدایی استان برداشته شود و شاهد افتتاح پروژه‌ها به صورت جهشی باشیم و بی گمان ما نیز به عنوان گروه‌ جهادی در کنار سمن‌ها و سایر گروه‌های جهادی در این راستا فعالیت و ارائه خدمات خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ثریا صلواتی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.