×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
دولت نمی‌داند هدفش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چیست

یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت اول باید مشخص کند هدفش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ، بازتوزیع عادلانه است یا جبران کسری تا بعد سر الزامات آن بحث کنیم.

درباره الزامات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی خوب یا بد است. و الزامات آن چیست، بستگی به اهدافی دارد که برای حذف این ارز مشخص کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دولت باید بداند با این کار نمی‌تواند هم کسری بودجه خودش را پوشش دهد و هم باز توزیع انجام دهد.

شاکری افزود: در هر صورت اقدامی که بر همه کارها مقدم است.  و در بیشتر این اهداف هم مطرح است این است. که دولت باید مبادی واردات کالاهای اساسی را متنوع کند. این اقدام باید قبل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام شود. و با این کار روش‌های خلاقانه‌تر، متنوع‌تر و بدون تنش‌تری برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اینکه دولت چقدر باید یارانه بدهد، بستگی به اهدافی دارد که تعریف کرده است. اگر هدف دولت جبران کسری بودجه است. نباید یارانه‌ای بدهد و اگر هدف باز توزیع عادلانه است. باید تصمیم بگیرد که آیا یارانه نقدی می‌خواهد بدهد یا کالا برگ؟

شاکری در پایان تأکید کرد: دولت نمی‌داند که چه هدفی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد، فقط می‌داند که باید حذف شود ولی هدفش را از این کار دقیقاً نمی‌داند. بنا بر این دولت اول هدفش را مشخص کند تا بعد از آن بگوییم الزامات درست و غلط چیست.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک تلگرام