×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024
قوه قضائیه باید از حذف دادسراها در مناطق مرزی و محروم جلوگیری کند

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس گفت: با توجه به طرح حذف دادسرا در مناطق مرزی، ضمن تذکر در مجلس، با رئیس قوه قضائیه مکاتبه شده. تا در اجرای چنین طرح‌های خود در شهرهای مرزی و محروم و مسئله دار تجدیدنظر کنند.

محمد علی‌پور  در ارومیه، با انتقاد از موضوع حذف ۵۰ دادسرا از دادگستری‌های شهرستان‌ها. و به ویژه اجرای آن در شهرهای مرزی مانند پلدشت و چالدران اظهار داشت: برای حذف دادسراها دلایل مختلفی مانند: صرفه‌جویی ارزی، استفاده بهینه از تعداد کارمندان و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها را مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال با وجود اینکه شهرستان پلدشت. یک شهر ترانزیتی و مرزی بوده و با جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است. و از سوی دیگر مسائل و مشکلات منطقه‌ای در این شهر وجود دارد. متاسفانه دادستانی آن حذف شد.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس گفت: هم‌اکنون بنا دارند که در شهرستان چالدران نیز این کار را انجام دهند. و به همین سبب مردم منطقه از این موضوع نگران هستند. و با توجه به اینکه این شهرستان ۱۴۴ کیلومتر مرز با ترکیه دارند. و پژاک در خارج از مرزها و در خاک ترکیه حضور داشته و گاهی تردد و مشکلاتی ایجاد می‌کنند. وجود دادسرا در این شهر مرزی لازم و ضروری است.

وی افزود: همچنین گاهی اتباع بیگانه در شهرستان‌های مرزی به گروگان گرفته و مورد اخاذی و آزار و اذیت قرار می‌گیرند و به همین سبب وجود دادستانی در شهرستان ضروری است. و بنابراین در این رابطه، ضمن تذکر در مجلس شورای اسلامی، با رئیس قوه قضائیه نیز مکاتبه شده تا در طرح‌های خود در شهرهای مرزی و محروم و مسئله دار تجدیدنظر کنند.

 

 

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک تلگرام