×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۲۲۰میلیون نفر

طبق آخرین آمار جهانی، در شب گذشته با ابتلای بیش از ۶۸۶ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۲۲۰ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر رسید.

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا صبح امروز ۲۲۰ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۵۴۱ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۴۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۹۷ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۹۶۶ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۸۲ هزار و ۵۹۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۰ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۶۷۴ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۶۴ هزار و ۹۳۵ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۴۲ هزار و ۳۴۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۲ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۹۰۷ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۴۰ هزار و ۲۵۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۲۵ هزار و ۳۴۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۰ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۶۰ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۸۲ هزار و ۷۵۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.

کشورهای روسیه, فرانسه، انگلیس، ترکیه و آرژانتین نیز به‌ترتیب با ۶ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۱۷۴، ۶ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۹۶۹، ۶ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۰۶، ۶ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۶۳۰ و ۵ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۹۱۹ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ایران با ۵ میلیون و ۸۳ هزار و ۱۳۳ مبتلا و کلمبیا نیز با ۴ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۸۱ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به‌ترتیب با ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۱، ۳۱ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۸۴۷ و ۱۹ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۲۰۲ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:


  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.