×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024
نمایش هماهنگی قوا

همه منهای باغگلی

نشست بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پایان یافت و در پایان رأی گیری از میان ۱۹ وزیر پیشنهادی معرفی شده، تنها حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موفق به کسب رای اعتماد بهارستان‌نشینان نشد.

نشست بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی ۱۹ وزارتخانه از روز شنبه (۳۰ مردادماه ۱۴۰۰) در صحن مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

طی این نشست‌ها – که در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد- در ابتدا کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی گزارش خود را درخصوص صلاحیت و برنامه‌های وزرای هرکدام از وزرای پیشنهادی مجلس اعلام و قرائت کردند.

سپس برای هر کدام است وزرای پیشنهادی پنج نماینده موافق و پنج نماینده مخالف به ایراد سخن پرداختند و نهایتاً وزیر پیشنهادی مربوطه نیز دفاعیات خود را از برنامه پیشنهادی ارائه کرد. البته رئیس جمهور نیز به عنوان رئیس دولت در مجموع به مدت ۲ ساعت و نیم از برنامه وزرای پیشنهادی خود نیز دفاع کرد.

از میان ۱۹ وزیر پیشنهادی، تنها حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد.

نتیجه انتخابات اگر چه مبین هماهنگی حداکثری میان دو قوه مقننه و مجریه است اما مردم در انتظار نتیجه این هماهنگی بر سفره هایی هستند که در این چند سال کوچکتر شده است. مطابق وعده دولت جدید اقدامات دولت جدید از امروز پنج شنبه ۴ شهریور بدون فوت وقت آغاز می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.