×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 16 June , 2024
گزینه های احتمالی برای انتخابات ریاست جمهوری
اقتصاد کلان

به گزارش  اقتصاد کلان ، در پی سانحه تلخ سقوط بالگرد و شهادت ریاست محترم جمهور و هیات همراه، انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام برای تاریخ هشتم تیرماه ۱۴۰۳ از سوی وزارت کشور اعلام شده است.

بلافاصله پیش بینی‌ها و ارزیابی‌های اولیه از جریانات سیاسی درباره کاندیدا‌های احتمالی انتخابات پیش رو آغاز شد و بیش از همه اسامی افرادی، چون سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی در این میان به چشم می‌خورد.

تا جایی که به گفته برخی منابع آگاه، حضور سعید جلیلی تقریبا قطعی شده و بدنه حامی آقای رییسی به سمت ایشان متمایل شده اند.

بزرگ‌ترین مشکل قالیباف که از همان ابتدا به عنوان گزینه احتمالی ورود به انتخابات مطرح بوده است انتخاب هیات رییسه مجلس است، چرا که انتخابات هیات رییسه مجلس هشتم خرداد و ثبت نام کاندیدا‌های ریاست جمهوری دهم و چهاردهم خرداد است و کاندیدا شدن برای ریاست دو قوه در کمتر از یک ماه وجهه خوبی برای قالیباف ندارد.

علی لاریجانی نیز که پس از ردصلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، با کلیدواژه «خالص‌سازی» سروصدای رسانه‌ای زیادی به پا کرده بود، حالا در حال مذاکره برای ورود دوباره به عرصه انتخابات به عنوان نماینده جریان سیاسی هم‌پیمان خود است.

در کنار افراد ذکر شده، اسامی افراد دیگری از جریان‌های مختلف سیاسی نیز به عنوان کاندیدا‌های احتمالی انتخابات پیش‌رومطرح می‌باشد. افرادی همچون: محمد مخبر، مهرداد بذرپاش، محمدجواد ظریف، محمدجواد آذری جهرمی، سعید محمد، پرویز فتاح و البته برخی افراد جدید نیز در تکاپو هستند که به زودی نام‌های آن‌ها مطرح خواهد شد.

بدیهی است تعداد نهایی کاندیدا‌ها و گستردگی انتخابات بستگی به رویکرد شورای نگهبان در انتخابات آتی خواهد داشت.

اخبار انتخابات / اقتصاد کلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.