اختصاص ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار اربعین به شهرداری‌های کردستان

اختصاص ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار اربعین به شهرداری‌های کردستان

اختصاص ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار اربعین به شهرداری‌های کردستان

به گزارش اقتصاد کلان ،کیومرث در جلسه شورای راهبری وضعیت تصادفات و کمیسیون‌ ایمنی راه‌های استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته از محل اربعین ۹۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت، اظهار داشت: این رقم‌ امسال به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی گفت: شب گذشته ۲۰ درصد از این میزان اعتبار به حساب شهرداری‌های استان واریز شده که انتظار می‌رود پروژه‌های اولویت‌دار و بر اساس کیفیت اجرا شود چراکه دیوان محاسبات به صورت کامل بر نحوه هزینه‌کرد نظارت می‌کند در صورت عدم رضایت، برگشت خواهد خورد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته ۱۷۰ تا ۱۸۰ اتوبوس در سطح شهر سنندج فعالیت داشت که اکنون به کمتر از ۳۰ دستگاه رسیده است تصریح کرد: امسال ۷ میلیارد تومان برای سنندج و ۲ میلیارد تومان ویژه نوسازی ناوگان سقز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ورودی اکثر شهرها مناسب نیست که اعتبار اختصاصی برای پروژه‌های ورودی و خروجی شهرها است که باید تا اربعین همه اعتبارات بر اساس موارد ابلاغی هزینه شود.

حبیبی درباره احداث پارکینگ در هسته مرکزی شهر سنندج بیان کرد: قرار بود محل کنونی ساختمان آگاهی کردستان به پارکینگ اختصاص یابد که ما اعلام آمادگی کردیم اما کارها پیش نرفت.

وی بیان کرد: اعتبار خرید و نصب ۱۰۰ دوربین کنترل سرعت برای شهرهای استان تامین شده که بر اساس اولویت‌بندی برای شهرها در نظر گرفته خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته در حوزه برون‌شهری کاهش تصادفات داشتیم، خاطر نشان کرد: از سال گذشته تاکنون، ۵۳ درصد تصادفات درونشهری در استان کاهش یافته است.

حبیبی عنوان کرد: سال گذشته قول دادیم که تونل باغان و گاران مریوان (در مسیر جدید سنندج-مریوان) به اتمام برسد که به دلیل نبود اعتبارات نرسید، امسال باید این کار به اتمام برسد چراکه قول دادیم.

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesad-kalan.com/?p=9870

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: