×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
توسعه روابط با کردستان عراق؛ از توافقنامه تا پروژه
اقتصاد کلان

 

 

به گزارش اقتصاد کلان ،زارعی کوشا امروزدر دیدار با رئیس اتاق بازرگانی حلبچه با اشاره به انطباق فرهنگی ومذهبی و نیز تعامل بین دو کشور ایران و عراق ازگذشته تاکنون گفت: کار مشترک در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو استان کردستان و حلبچه از اهدافی است که دنبال خواهیم کرد .

وی با اشاره به ایجاد کمیته مشترک برای اجرای کارهای عملیاتی دراستان های کردستان و حلبچه افزود: کارهای خوبی در زمینه تسهیل ضوابط ومقررات برای انجام سرمایه گذاری انجام شده است.
استاندار کردستان گفت: با برداشتن موانع و تفاهم بین دستگاههای نظارتی و اجرایی ،کارهای عملیاتی در استان حلبچه از جمله ساختمان سازی و ایجاد مجتمع های تجاری را شروع خواهیم کرد .

رئیس اتاق بازرگانی استان حلبچه هم در این دیدار بر افزایش تعامل ومشارکت بین دواستان کردستان و حلبچه با هدف خدمتگزاری بیشتر به مردم تاکید کرد .
پیشوا احمد محمود، جذب سرمایه گذاران و حمایت از آنها را از نشانه های پیشرفت و توسعه هر جامعه ای دانست و افزود: باید با تسهیل شرایط صادرات وعملیاتی کردن تفاهم نامه های مشترک برای توسعه دو استان گام برداریم .

آمادگی برای ایجاد کارخانه روغن کشی ، مجتمع تجاری ، شهرک مسکونی وبیمارستانی دراستان کردستان مواردی بود که رئیس اتاق بازرگانی استان حلبچه به آن اشاره کرد.
نوری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم بر افزایش تعاملات بین دواستان کردستان و حلبچه در حوزه های کشاورزی ، صنعت ،گردشگری و مبادلات مرزی تاکید کرد.

خبر اقتصاد کلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.