×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
بهره‌برداری از چندین پروژه عمرانی، صنعتی و خدماتی در بانه

به گزارش اقتصادکلان، اسماعیل زارعی کوشا طی سفری یک روزه به شهرستان بانه به منظور افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های صنعتی، عمرانی و خدماتی این شهرستان، در مراسم افتتاح یکی از پروژه های مخابراتی در بانه که در شهرک صنعتی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهرک صنعتی بانه یکی از فعال‌ترین شهرک های صنعتی استان است و یکی از نیازهای آن وجود تکنولوژی‌های ارتباطی است که با افتتاح این پروژه نیاز این شهرک برآورده شد.

آزاد حکمت، مدیر مخابرات منطقه کردستان نیز در این مراسم از بهره‌‌برداری هشت پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری افزون بر ۳۲۰ میلیارد ریال در شهرستان بانه خبر داد و گفت: از هفته دولت تا دهه فجر سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه مخابراتی در سطح استان سرمایه گذاری انجام داده‌ایم و تا پایان سال این میزان به پنج هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه استاندار کردستان به شهرستان بانه که به مناسبت دهه مبارک فجر صورت گرفته است، بهره‌برداری از دو واحد تولید لوازم خانگی بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در مراسم افتتاح کارگاه تولیدی هیرا صنعت بانه اظهار کرد: این واحد صنعتی که در زمینی به مساحت دو هزار ۸۶۰  متر مربع و زیربنای هزار و ۴۹۰ متر مربع احداث شده، ۲۱ قلم لوازم خانگی تولید می‌کند.

بختیار خلیقی افزود: این واحد تولید با ظرفیت اسمی ۲۷۰ هزار دستگاه لوازم خانگی در سال، زمینه اشتغال ۲۰ نفر را فراهم نموده است.

از دیگر واحدهای صنعتی افتتاح شده با حضور استاندار کردستان در شهرک صنعتی رشید قلعه بانه، کارگاه تولیدی الکتریک کیهان گستر بود که فعالیت اجرای آن در سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود.

به گفته خلیقی، این واحد با تولید ۹ قلم لوازم خانگی و ظرفیت اسمی ۲۴۰ هزار دستگاه در سال، در زمینی به مساحت هزار و ۴۳۰ متر مربع و سرمایه‌گذاری ثابت۲۵۰ میلیون ریال احداث شده که زمینه اشتغال ۲۳ نفر را فراهم نموده است.

جشن پایان گاز‌رسانی به مناطق شهری و روستایی بانه

در ادامه سفر استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، به  شهرستان بانه  ۲۵ پروژه گازرسانی به طور همزمان که شامل گازرسانی به ۱۲ روستا، ۹ کوخ و ۴ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۰۰  میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، سرانه نصب انشعاب گاز در کشور به ازای نصب هر علمک ۴۵۰ میلیون ریال است ولی این میزان در شهرستان بانه یک میلیارد و ۶۰ میلیون ریال است.

افتتاح پست سیار ۶۳/۲۰ کیلو ولت و خط فوق ۶۳ کیلوولت در بانه

پروژه پست سیار پست سیار ۶۳/۲۰ کیلو ولت و خط فوق ۶۳ کیلوولت در بانه با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال، از دیگر پروژه‌های افتتاح شده توسط استاندار کردستان بود.

هدف از اجرای این پروژه، افزایش قابلیت اطمینان و تقویت شبکه فوق توزیع شهرستان بانه، کاهش تلفات شبکه، تامیت برق مشترکین شهرستان با کیفیت مناسب، ایجاد زیرساخت برق رسانی به متقاضیات صنعتی و کشاورزی از جمله ایستگاه‌های پمپاژ بوئین و ایجاد زیر ساخت مناسب برای رونق اقتصادی منطقه است.

آسفالت بیش از ۱۷ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی بانه

در ادامه سفر استاندار کردستان به این شهرستان، پروژه آسفالت بیش از ۱۷ کیلومتر از جاده اصلی فرعی و روستایی شهرستان بانه با هزینه بالغ بر ۴۷۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

رسانه خبری اقتصاد کلان

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.